Kijk, dát is de juiste richting uit.
Alles leuk en aardig , maar persoonlijk hoort in een Speedmaster een Swiss escappement en geen Co-axial escappement. Liefst 321,daarna 861 etc.
Wat mij betreft:
Of echt vintage, of de nieuwe.
Eens.
Ik ben van 321 naar 1861 naar 861 gegaan
Niet perfect, wat krasjes her en der, maar makkelijk te servicen en meer karakter wat mij betreft. Deze is ook van mijn geboortejaar:
Speedmaster 1861 2020 eur. 4.700,-
Speedmaster 3861 2023 eur. 7.700
Vind het nogal een geld voor die extraatjes…
Dan schrik je helemaal van de 3861 die ik kocht in 2019, €9100.
Alhoewel ik hem op een bepaalde manier kan begrijpen vind ik dit zelf wel een bijzondere vergelijking. Je kan nu niets meer in 2020 of 2023 kopen.
Wat zijn de huidige prijzen? Tweedehands in het blauw scheelt dat echt geen 3000 euro. Kan alsnog te veel voor iemand zijn, maar dat is een ander verhaal.
Ik heb mijn Omega Speedmaster Snoopy 1861 gekocht voor 2450 toen die werd geïntroduceerd. Dit is trouwens de enige limited, de opvolgers zijn dit niet.
Welke Snoopy’s zijn dan niet limited, de laatste Snoopy (2020) alleen toch?
Gok iets van €1000,-. +/- 4,5k > 1861 +/- 5,5k > 3861
Dit dus plus dat de 3861 net iets kleiner is qua dimensies, dit zit hem vooral in de dikte en door de nieuwe bracelet die gelijk afloopt maar toch maakt dit een groot verschil om de wat kleinere pols.
Jazeker, past perfect!
Persoonlijk geen fan van de 1861, vind de aflopende band van de 3861 mooier!
Zie de 1861 toch ook wel regelmatig voorbij komen in het blauw hoor.
Blijkbaar wil men er van af
Al deze punten hebben mij doen bepalen om voor de 3861 te gaan. Daarnaast is de kast van de 3861 weer iets platter en heeft die volgens mij iets kortere pushers.
De stalen band is echt fantastisch met die gigantische taper wat lekker retro aanvoel, maar ook veel comfortabeler draagt! Die band past uiteraard ook op de 1861, dus als je al een 1861 hebt dan is alleen de band upgraden ook al de moeite waard.
Ik heb de 1861 en dat deze niet COSC loopt boeit me bij dit horloge niet, misschien komt dat omdat de seconde wijzer in een subdial zit en niet prominent aanwezig is. Ik vind de plaat van de 1861 ook mooier. Hoewel de chrono streepjes niet kloppen vind ik ze mooier dan op de nieuwe. Ook de aardappels liggen er niet wakker van.
Microadjustment mis ik eerlijk gezegd bijna niet. De band zit gewoon 99% van de tijd lekker.
Samengevat nog steeds erg blij met de 1861 en geen behoefte aan de 3861.
Volgens een filmpje waarin alle Snoopy’s worden uitgelicht is enkel de eerste Snoopy gelimiteerd, alles dat erna kwam niet meer. Zal eens kijken of ik die kan vinden.
De 2003 was 5441 stuks die jij volgens mij hebt, de 2015 was 1970 stuks. (bron Moonwatch only 3rd edition)
Officieel vs officieus gelimiteerd imho.
De laatste is niet gelimiteerd, maar zie er maar een te kopen bij de AD.