Waar zijn de 1861 Speedmasters gebleven?

Als dat mijn stap zou zijn naar een 3861 wist ik het wel. Uiteraard uitsluitend de plexi😎

1 like

Enig idee wat die band ongeveer kost? Denk dat ik hen weer wil hebben.
Ik heb de mijne ooit in een opwelling verkocht :roll_eyes: (wel via hf)

Plaatje voor de sfeer:)

Heb trouwens de saphire versie en HAD de plexi variant band zonder die gepolijste schakels

2 likes

3861 & 1861 hier…

Sapphire vs Hesalite

Momenteel draag ik de 1861 vaker trouwens :relieved:

14 likes

Zit rond de 750 euro.

1 like

Aaa kijk daar heb ik wat aan.
Bedankt.

Van de zomer had ik nog contact met S&C om te informeren of de verstelbare clasp zou passen. Zij wisten toen nog niet van de vernieuwe verstelbare clasp, maar konden wel een compleet nieuwe band aan me verkopen tussen de €800-€900.

1 like

Duidelijk , thx voor je bericht

1 like

De vormgeving van de band van de 3861 vind ik mooier, maar ik moet nog steeds wennen aan de lijntjes op de clasp.

Voor mij is de 1861 nog favoriet.

Ik ben rustig op zoek, maar vind ze nog steeds overprized…

1 like

De verschillen tussen de 1861 en 3861 zitten voor mij ook in de details die alleen door liefhebbers te zien zijn.

Aangezien in mijn Speedmaster vrijwel alleen op leer draag had ik ook prima met een 1861 uitgekund. Het prijs verschil tussen de 3861 en 1861 is mijn inziens echter te klein (2e hands) waardoor ik ook voor de 3861 ben gegaan.

De stalen band ligt nog ongedragen in de doos :rofl:.

Plaatje voor de sfeer:

3 likes

En wat is voor jou dan écht vintage?

2 likes

Ik vind een handopwinder die 48 danwel hooguit 60 uur gangreserve heeft, niet van deze tijd.

Dus ik geef de voorkeur aan een automaat, die heb ik dan ook in mijn beide speedmasters.

Mijn IWC BP heeft een gangreserve van 7 dagen en is ook nog automatisch, het beste uit beide werelden

1 like

Met die redenering kan je evengoed zeggen dat mechanische horloges niet meer van deze tijd zijn. :sweat_smile:

Ik vind het een deel van de charme eerlijk gezegd.

13 likes

Ja, heb ook echt geen moeite met handwinders. Sochtends ff opwinden en gaan.

Tis ook een mooi moment voor een ritueeltje. Automaten zijn overrated. Zeker chronograaf automaten. Praktisch allemaal dikke ellende (14-16mm), of gare modules.

3 likes

Tijd voor een El Primero, scheelt 1.8mm vs mijn Speedmaster die 14.4mm dik is.

Tot en met de laatste step dial, dus de 145.022-71.

Ja die was me al duidelijk :sweat_smile: nu nog de mening van @tompj :grin:

1 like

8 likes

De enige chronograaf in mijn collectie is een el primero.

Dat ben ik absoluut niet met je eens, mechanische uurwerken vind ik schitterend en tijdloos

Maar er zijn maar een beperkt aantal dat altijd gebruikt word en het word wel eens dat dat die echt gaan evalueren

Al heeft een automaat geen beperkingen met 40 - 44 uur gangreserve als je die elke 1 a 2 dagen draagt

Als ik mijn 1861 die ik indertijd 3700 betaalde vergelijk met mijn 3861 wint de 3861 toch wel. Bracelet, finish en draagbaarheid is zoveel beter en zoals gezegd, 4.5 en meer spenden aan een used, vaak bekrast 1861 is gewoon te duur. Zou ik terug een 1861 willen? Ja maar niet aan deze prijs en zeker niet ter vervanging van mijn 3861

2 likes