Waar zijn de 1861 Speedmasters gebleven?

Voor andere horloges… akkoord! Maar dit is juist het gegeven van de klassieke speedmaster. De automaat hebben ze erbij gemaakt voor mensen als jij :wink:

Maar is voor mij geen klassieke speedmaster meer.

1 like

Ben ik ook benieuwd naar! Wat tritium heb je toch zeker nodig :grin:

1 like

Heb in het verleden ook 3 speedmaster handopwinders gehad, maar kon er niet aan wennen :wink:

Dit gaat beter verder in speedmaster only :grin:

:grin:

Mee eens.

1 like

De 3861 zal ongetwijfeld de betere keuze zijn met de mooiere details en afwerking en de band is stukken aangenamer voor de kleinere polsen met die taper en de female endlink.
De vintage charme aan de andere kant met de patina op de tritium lume is natuurlijk even goed een argument om ouder te kiezen.

Dat gezegd zijnde, ik heb mijn 1861 gekocht in 2019 voor de geboorte van mijn dochter en die gaat nooit meer weg. Haar geboortedatum staat op de garantiekaart, heel leuk detail. De prijs was toen 3750, als je ziet wat de prijzen nu doen vind ik het een koopje, relatief gezien natuurlijk.

De 1861 heeft verder ook de typische Speedmaster look met de dezelfde kast, matte antraciet plaat en witte wijzers. Ik geniet er nog steeds evenveel van, zelfs al is de opvolger mooier :blush:

17 likes

Ik heb een 1861 hesalite.

Toch denk ik weleens aan de 3861 met saffier

3 likes

OEM endlinks, zo ja iets gedaan aan het lipje om het voor elkaar te krijgen?

1 like

Hoe ziet het eruit aan de onderkant, de fit 1 op 1 zou niet 100% zijn uit alles was ik gezien heb, of anders met dunnere springbars.

1 like

Band is echt top, ik heb 'm nu ook weer tijdelijk erop zitten maar de alcantara en velcro band krijgen toch de meeste tijd:

5 likes

Vet man :heart_eyes:

1 like

Lijkt onzinnige combo. Als je het weekend kunt overbruggen heb je meer dan genoeg gangreserve op een automaat.

Hoe dik is die (ook chrono)?

Met Omega springbars van 1,5mm dikte zou het moeten passen! Of iedere andere springbar van 1,5mm natuurlijk, Omega maakt ze ook niet zelf. Ik heb destijds de lipjes van de endlinks iets gevijld en gewone 1,8mm springbars gebruikt. Ik denk dat 1,5mm een betere optie is :wink:

1 like

Ik heb alle smaakjes en ik vind de 1861 de enige echte laatste correcte evolutie van de Moonwatch. De 3861 is een hommage. Wel eentje die mooier is dan de 1861 en ook technisch superieur is. Beide 3861 horloges die ik heb (Moonshine 50th en Snoopy) lopen echt fantastisch nauwkeurig. Beiden ongeveer +1 seconde per dag. Dat is erg indrukwekkend voor wat nog steeds een Lemania uurwerk variant is.

Eind 2022 nog 760 euro (in Nederland), dit jaar dus mogelijk veel hoger.

5 likes

@Horloge24 kassa 1 :wink:

1 like

Dank u. Het begon al bijna te lijken of m’n 3570.50 een shitter is :rofl:

2 likes

Precies en daarom zal er nooit een 3861 om mijn pols liggen, is te ver weg van de oorspronkelijke Moonwatch wat mij betreft.

2 likes

Ik ben heel blij nog altijd met mijn 1861.:blush:

13 likes

Lol het zijn allemaal homages natuurlijk.

2 likes

Exact. Tenzij je er een hebt met 321 uurwerk. De 1861 is natuurlijk net zo goed een heel ander uurwerk als een 3861.

2 likes