Zelfs dan. Een Ed White is een ultrahomage.
Je kunt natuurlijk ook stellen dat een co-axiale Speedmaster nooit op de maan is geweest. En ook nooit in de ruimte. Dit maakt een 1861 een meer origineel uurwerk voor de Speedmaster.
Dan kan je ook zeggen dat alle 3861’s aan dezelfde stringente testnorm moeten voldoen om als moonwatch te worden aangemerkt.
Tis maar hoe je er naar kijkt.
Ik heb verleden jaar juist een 1861 gekocht ondanks dat ik de 3861 ook heel mooi vind. De details mogen dan misschien heel verschillend zijn maar op het eerste oog zijn ze zowat hetzelfde. Ik vond het prijsverschil het niet waard en daarnaast wilde ik ook een horloge uit mijn geboortejaar in de collectie waarvan ik zeker wist dat ik hem nooit weg zou doen. Het is dus een 1861 uit 2000 geworden. Staat overigens ook mooier bij mijn eerste generatie SMP 300 vind ik.
Daar ben ik het niet mee eens. De Omega Speedmaster “Moonwatch” is nooit uit productie geweest en heeft tot en met de 1861 kleine updates gehad, die niet teruggrepen naar de voorgangers. De 1861 Moonwatch is door de Russen gebruikt bij hun EVA. De Speedmaster is nooit ontworpen voor de maan missies, dus als een “Moonwatch” niet op de maan gedragen is, dan maakt het nog geen mindere Speedmaster
De 3861 grijpt wel terug naar de vintage details, daarom vind ik het een hommage, net als de nieuwe 321. Beiden prachtige luxe horloges en doet niet af aan het plezier.
Als je een moderne Rolex Submariner ook een hommage vindt, dan begrijp ik jouw redenering. Ook altijd in productie geweest. Ik vind dat echter meer een karikatuur van het origineel. Alles is vergroot en dikker gemaakt.
…ok.
@Leon280 Zowel de uitvoering met gepolijste stukjes als de vol matte op voorraad, actuele adviesprijs is € 830,-
OnlyFans?
De 1861 lijkt hier juist kleiner
Als hij ze andersom op de foto zet zal het groter lijken.
3572.50 met calibre 1863 zegt hallo ! Mijn eerste serieuze horloge waar ik in 2008 dankzij de historisch lage pond slechts 1250 euro voor betaalde . Voor de computer een eBay veiling gewonnen hartslag 200 . Tijden !
Wat een mooie tijden waren dat om horloges (en auto’s) te kopen, het tijdperk pre 2020.
Onder andere om mijn pols. Eerlijkheidshalve heb ik mij voor aanschaf niet verdiept in de kalibers. Ik wilde er een uit m’n geboortejaar of een mint exemplaar van een betrouwbaar adres voor een nette prijs en het is het laatste geworden. Hier op een frankenstein 1450 en draag 'm het gros van de tijd op een flatlink van Forstner.
Ik moet zeggen dat behalve de band geen van de features voor mij een reden zou zijn om mijn 1861 weg te doen. Swappen zou ik wel voor een 861. Of liever nog een vintage 321.
Wijzerplaat is veel cleaner en minder druk:+1:t2:
3861’ die heb ik zelf ook.
Heel mooi horloge, alleen jammer dat ik 42mm net te groot vind voor mijn polsen.
Top horloge die Speedmaster,qua geschiedenis. Maar een reduced zie ik helemaal niet zitten. Is niet the real deal. Intussen wordt de 3861 ook steeds duurder en duurder. Ik heb hem nog gekocht voor 5900,- nu is de nieuw prijs geloof ik alweer 7700,- terwijl ik andere horloges kwalitatief beter vind. Maar dat is weer een andere discussie.
Even de specs doorlezen toch? 3861 moderner uurwerk met vernieuwingen