Waar zijn de damesmodellen?

Dat ligt toch helemaal aan je smaak :see_no_evil:

1 like

Haha, bedankt voor de tag. Vermaak me hier inderdaad prima :wink:

Welkom, Pia!

3 likes

Betaalbaarder dan het vergelijkbare mannenmodel.

Hier ook een liefhebster sinds de geboorte. Mijn mening is dat de meeste damesmodellen niet mooi zijn. Ik vergelijk het een beetje met schoenen, de roze exemplaren met floshen of getikte details doen het ook niet voor mij. Geef mij maar een sneaker, doc Martens of een simpele lederen bottine. Qua horloges kijk ik naar 35-39 mm momenteel, wat gemarketed wordt als mannenhorloge is gewoon uniseks. Het enige waar je moet op letten, is dat het op je pols past.

4 likes

Dat denk je, bij elk horloge moeten ook weer een paar passende schoenen en oorbellen gekocht worden…
Tikt aan hoor.

7 likes

Heb je uiteraard gelijk in, wat is momenteel jouw favoriet? Misschien inspiratie voor een volgende aankoop.

Leuk dat je bent aangesloten. Welkom Pia!
Ennuh… Wat mij betreft kunnen mannen nog prima met een (vintage) 32 mm horloge rondlopen dus dan moeten vrouwen een grotere maat ook wel kunnen hebben. Als je het zelf mooi vindt is het toch goed?

2 likes

Welkom. Ben zelf ook nieuw hier maar lees al wel een tijd mee. Viel mij ook op dat er weinig over dameshorloges bij staat. Ik heb zelf vorige week een nieuw horloge gekocht en mijn vriendin zei dan wil ik er ook eentje. Vandaar dat ik hier ook ging zoeken. Ze had alleen al iets voor ogen en was er niet meer vanaf te brengen. Snap ik ook wel is een erg mooi horloge. Nadeel was alleen een nieuw model en lastig onderhandelen dan. Gelukkig een hele goede deal kunnen maken. Zij blij en ik blij.
Veel plezier hier

Welkom @Pia :+1:t2: Veel plezier hier.
Mijn collectie heeft in de afgelopen 17 jaar gewisseld qua modellen. Van 28mm tot 42mm, maar nu is mijn max 39 mm. Het is wel heel afhankelijk van kastvorm en lug to lug maat. Met mijn 15 cm pols is dat soms lastig.

2 likes

Dan ben ik wel nieuwsgierig wat je voor jezelf en voor je vriendin gekocht hebt. Met foto’s uiteraard :slight_smile: :grin:

3 likes

Sorry verkeerde foto

1 like

1 like

Welkom op dit forum Pia, inderdaad niet zoveel dames horloges maar in dit topic komen ze regelmatig voorbij:

2 likes

Welkom Pia, de koosnaam van deze is covergirl (en met 37mm niet te groot voor een dame) lijkt me dus prima te passen bij de door jou gestelde vraag;

2 likes

Deze heeft zij gekregen. 36,5 mm oris automaat. Kan later wel een foto sturen als ze hem om heeft. Staat erg mooi moet ik zeggen

1 like

Welkom hier, hierbij horloge van mijn vriendin die ook horlogegek is geworden.
Succes met je toekomstige aankopen.
Ik zou in iedergeval voor 1 exemplaar gaan in de klasse , rolex , tudor, omega of automaat van oris, seiko enz.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

En er zijn best wel vrouwen die horloges verzamelen hoor! Zoek op Gruen en je vindt een paar vintage exemplaren van mij.

2 likes