Waar zijn de damesmodellen?

Goedenavond,

net nieuw op jullie mooie forum. Dus misschien netjes om me even voor te stellen. Ik ben Pia, horloge liefhebster in de dop. Met een hele bescheiden collectie. Bij veel van mijn horloge zoekopdrachten kreeg ik linkjes naar dit forum, de nieuwsgierigheid was al snel gewekt. Bergen aan informatie foto’s en meningen.

Ik mis alleen topics over damesmodellen niet goed gezocht of toch het verkeerde forum?

39 likes

Dat is een vrij correcte observatie vrees ik. De ratio mannen/vrouwen ligt vrij scheef hier dus ergens logisch dat dameshorloges minder aan bod komen. Af en toe in de “gezocht” sectie, af en toe bij een identificatie.

1 like

Er zijn erg weinig dames actief op het forum, op de vingers van 1 hand te tellen en dan houd je nog over. Wat dat betreft dus van harte welkom! :relaxed:

Dameshorloges-interesse lijdt een beetje aan hetzelfde fenomeen dat we op het forum zien - 99,5% is man. De interesse - en markt-waardering - in/van dameshorloges is mede daardoor zeer beperkt.

Een paar foto’s van je eigen horloges worden sowieso gewaardeerd!

1 like

Welkom Pia , welke horloges heb je en heb je er foto’s van ? Misschien heb je iets leuks waar ik mijn vrouw ook blij mee kan maken nu die het steeds interessanter gaat vinden :wink::grin:

2 likes

Welkom Pia,
Grotendeels kerels hier zoals je al leest.
Veel goede forum-tijd gewenst :slight_smile:

Er zijn hier wel een tiental vrouwen actief hoor. Het zou zonde zijn als je bij voorbaat de moed al opgeeft :slightly_smiling_face:

1 like

Geregistreerd is wat anders dan actief. :man_shrugging:

p.s. Pia, deel af en toe een like uit (hoeft niet eens aan mij te zijn); dan stijg je sneller in “ranking”. De software houdt dat allemaal in de gaten. Je bent al vrij snel TL-1 (Trustlevel 1) als je dat doet. Dan ga je al een klein beetje meetellen.

2 likes

Alsnog welkom bij de club Pia.

Welkom! We zijn inderdaad niet met veel, maar bestaan wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Welkom, Pia! Een recent draadje van één van de vrouwen op HF vind je hier: Advies dameshorloge. Met wat handige zoektermen is er vast meer op te halen. Gelukkig is een liefhebber hier welkom en snel ‘thuis’, ongeacht de omvang van de collectie (in mijn geval 1 stuks, maar daar komt morgenavond zeer, zeer waarschijnlijk verandering in… :innocent:)

2 likes

Dank voor het warme welkom. Zoals ik al aangaf, een zeer bescheiden collectie. Foto’s aanwezig, maar ik puzzel nog even hoe ik die kan plaatsen.
In ieder geval een seiko velatura omdat ik dat een stoer model vind. Een Raymond Weil, gekregen dus sowieso mooi. Een Hamilton omdat ik een nog geen rechthoekig horloge had. (En het tank model van cartier buiten mijn budget ligt). Een oude certina van mijn oma, emotionele waarde;-)

3 likes

22 likes

41 likes

Welkom :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dank je peter, leuke link.

Wat betreft die Hamilton ben ik jaloers dat ik geen vrouw ben, die vind ik erg mooi. Voor de rest dan weer minder jaloers.

Veel plezier hier!

1 like

Welkom, veel lees- en plaatsplezier!

Welkom :+1: @TenebraeNoctis en @Patries en @negenduust zijn ook dames en zij vermaken hun hier ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Het voordeel van vrouwenmodellen is dat ze over het algemeen een stuk betaalbaarder zijn.

Voor mij een rolex sub ( wel voor dames aub) da´ :joy: