Welkom Pia!! Ikzelf zit nu een jaartje op het forum, maar inderdaad niet echt actief. Ik weet er niet genoeg van, maar het boeit me wel! Ik lees graag mee en word er wijzer van
messenger
Kan ze niet allemaal kennen he
Gelukkig ben ik altijd op tijd
Ik niet
Vergeet de tasjes niet!
Welkom. Zoals al gezegd: de meerderheid hier is man. Ik ben hier ook terechtgekomen door het zoeken naar een horloge en inmiddels weet ik hoe een mechanisch horloge werkt, ken ik veel merken van naam en kijk ik hier elke dag wel een paar keer.
Horloges die als damesmodel worden aangeprezen, vind ik vaak lelijk en/of te klein. Mijn voorkeursgrootte is zo’n 34 tot 38 mm in diameter, al heb ik ervook een paar die wat groter zijn.In de herenmodellen kun je die soms vinden.
Kijk eens bij Tissot: daar zijn wel leuke modellen van 36mm. Deze bijvoorbeeld:
sluit ik me bij aan.
Welkom Pia
Goh, ik kan moeilijk kiezen. Sommige zijn er al heel lang bij, de tissot prx 35 is de laatste aanwinst. De Smithsen van op de tweede foto, de sarb035 en de skx013 draag ik nu voornamelijk naast de Tudor. De citizens en mini turtles worden niet vaak meer gedragen. De 38 mm solar Seiko komt er ook vaak uit. De gshocks zijn decoratie geworden. Dit is nu wel een permanente collectie. Er komt binnenkort een longines spirit 37 bij maar die is nog steeds niet binnen. Het zal dan lang duren tot ik weer iets vind waarvan ik koopdrang krijg waarschijnlijk (en centen ervoor over heb ook wss )
Dese vind ik trouwens ook heel mooi.
Volgens mij komt de kreet van Hodinkee, met betrekking tot het ontwerpen van een dameshorloge: “Shrink it and pink it.” Helaas werkt het voor de dames die horloges interessant vinden niet zo, maar is dat wel wat veel merken leveren. Er zijn maar een paar serieuze merken die recht doen aan de vrouwelijke liefhebber. Aan de andere kant ook begrijpelijk, want die zijn er een stuk minder dan mannelijke.
Dus dan wordt het een kip-en-ei-verhaal: worden er weinig interessante dameshorloges geproduceerd omdat er weinig vrouwelijke liefhebber zijn, of zijn er weinig vrouwelijke liefhebbers omdat er weinig voor dames interessante horloges worden geproduceerd?
Anyway, welkom. Vaak vind je in de vintage-sectie wel horloges tussen 34 en 38 mm, zitten mooie dingen tussen maar het moet wel je ding zijn.
Bedankt, de laatste 4 jaar heel wat veranderd, eens het lijstje gemaakt er zijn 40 horloges vertrokken waaronder heel wat limited edition of stopgezette seiko’s, de seikogekte volledig doorgemaakt, vroeger had ik een enorm kleurrijke duikercollectie 40mm+ van seiko, maar ze werden niet gedragen.
Wouw, zitten hele mooie exemplaren tussen. Wordt tijd dat ik me er meer in ga verdiepen.
Welkom!
Ik ben vooral van de Casio. Heb er 6. Andere merke zij zeker intressant. Maar niet altijd binnen mijn budget.
. Ben ook pas serieus er mee begonnen in mei 2022 @TenebraeNoctis