Waar zijn de damesmodellen?

Welkom Pia,

Doordat er weinig dames op het forum zijn is er meer aanbod dan vraag naar dameshorloges in het te koop-gedeelte. Leuke kansen om voor een prikkie een nieuwe aanwinst voor je collectie te scoren :slightly_smiling_face: https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=12&q=Dames&skip_context=false

Haha dus eigenlijk speelt zij t slimmer;)
Grappig, ik begin nu petite, maar misschien loop ik over een poosje ook met zon unit, keep jullie posted!

1 like

Zo groot zijn ze niet. Toegegeven, de Junghans is met 38mm all dial vrij fors ogend, maar hij is dun en erg licht (titanium). De Tank is gewoon klein. Ik zou 'm als svelte of petit kunnen betitelen. :slight_smile:

1 like

O ja das waar :slight_smile:

de hamilton heeft het helemaal !

3 likes

Leuk dat dit draadje weer / nog leeft.

Dit keer niet zo’n lang verhaal van mij, vooral veel plaatjes. Veel plezier met de Ladies!

Ook sommige heren vinden het leuk om dameshorloges in de verzameling te hebben hoor. Als je ze wil verzamelen is er heel veel te vinden op het gebied van dames horloges. Ze zijn relatief goedkoop, tenzij van massief goud en tenzij er Rolex, Patek, Cartier of iets anders heel sjieks op staat, dan zijn de prijzen ook voor de damesmodelletjes best pittig. Er is een enorme diversiteit in vormgeving, maten en leeftijd. Van mij hoeft het niet allemaal hetzelfde er uit te zien en ik hoef ze ook niet zelf te dragen; ik heb een dochter die daar wel plezier in heeft, liefst zo vintage en zo klein mogelijk.

Het is bij mij hier ook voornamelijk vintage wat het klokje slaat, want dat is nu eenmaal mijn focus bij het verzamelen van horloges. Hieronder wat voorbeelden van wat er zoal in mijn collectie rondzwerft.

image

V.l.n.r. Phenix 22mm ca. 1935 – Seagull 25mm ca. 1980 – Enicar 28mm ca. 1950 – Seiko 28,5mm ca. 1970 – Pontiac 14mm ca. 1960 – Dulon 26mm Quartz ca. 1980 – Soleure 15mm ca. 1925? – Indus 28mm ca. 1960 – Alfex 18mm ca 1960? – Oriosa 20mm ca. 1970? ; alles zonder kroon gemeten.

4 likes

Nog een vrouw hier, had dit topic nog niet eerder gezien. Leuk! Ik ben begonnen met het verzamelen van vintage dameshorloges, die hele kleintjes. . Ik vind ze prachtig, al is het vaak meer sieraad dan functioneel :wink: Het verzamelen van dameshorloges kwam weer voort uit het verzamelen van antieke sieraden
Sinds ik op het forum mee lees, is mijn collectie een beetje uitgebreid naar ook vintage heren horloges. Ik kijk eigenlijk nooit naar het merk, maar zoek voornamelijk wat ik mooi vind. Over het algemeen zijn dat oude zakhorloges, art deco stijl dames en herenhorloges. Ook andere leuke vintage exemplaren zijn welkom, wel altijd handwinders. Ik probeer ze inmiddels ook te repareren, al gaat dat nog niet altijd even goed. :joy: maar een leuke hobby is het zeker!

4 likes

Deze (lijkt me helder welke van de twee) van de zus van een collega. Leuk service-klusje was dat. Valt eigenlijk best mee - gewoon een sterkere lens in de loupe en alles is net zo groot als normaal tijdens het werken er aan. :slight_smile: :face_with_monocle:

Een jaren '60 geheel witgouden Badenia. Er zat voldoende textiel in het uurwerk verzameld om een klein truitje van te (laten) breien. :grin: Het hele uurwerk heeft ongeveer de diameter van de veerton van de Speedmaster.

4 likes

Knap hoor! Die mini mini radertjes, de brug erover plaatsen, ik vind het een ellende en het lukt me nog niet. Respect hoor!

2 likes

Ja het is klein… …palrad heeft hier dezelfde schroefdraad als kroonrad. Schurken. Kostte me een donor-uurwerk dat ik gelukkig (stom toeval) in huis had. Vandaar mijn viltstift-aantekening voor de volgende kunstenaar. :sweat_smile:

4 likes

Handig!

2 likes