Waarde 18k Seamaster

Goedemiddag,

Ik krijg via een kennis een nette Seamaster aangeboden. Volledig 18k goud. Turler wijzerplaat met lichte patina. Volgens verkoper 20gr goud in de kast dus dat is tegenwoordig al wat waard. Hij loopt maar geen onderhoudshistorie bekend.

Vind hem wel mooi maar zou hem kopen voor de handel. Hij vraag €1250. De hamvraag, wat zou deze waard zijn?

Als je ergens geen verstand van hebt zou ik er ook niet in gaan handelen.

9 likes

Dat.Ik heb het idee dat de poten van deze omega helemaal rond zijn gepolijst.
Ik herinner me deze caseshape in elk geval niet. Wellicht heb ik het helemaal fout hoor :rofl:

1250 lijkt me een eindprijs, zoals @Ruud aangeeft is 'ie al aardig gepolijst na een al even aardig eerste leven. Welke winst verwacht je hierop te nemen?

Ik denk dat je @gekkehuus onderschat.

Maar het voelt als een troll topic Jeanot😂 meestal weet jij wel beter.

Over het algemeen voegt Türler niet veel meer aan de waarde toe.

1 like

Ik vind de ‘patina’ op deze ook helemaal niet aantrekkelijk eerlijk gezegd.

1 like

maar ik weet wel wat van horloges hoor en ik handel al een poosje dus ik weet wel waar ik het over heb echter word deze mij niet dagelijks aangeboden en is de prijs dermate hoog dat ik twijfel of het rendabel is.

Niet rendabel. 1250 euro is al te veel imho.

1 like

Ja dat dacht ik ook al. Ik wil er minimaal €200 kunnen verdienen want als hij niet goed loopt moet ik hem ook nog laten servicen.

Hahaha nee ik twijfel over deze vanwege conditie en dacht wellicht dat Turler wat aan waarde toevoegt.

maar als ik de eerste reacties lees is dit geen goede investering voor mij.

bedankt allemaal voor de reacties.

image

6 likes

20x35 = 700. Uurwerk 200. Waarde voor de flip EUR 1k max.

2 likes

20 gram aan goud klopt niet. Ik heb een soortgelijke hier liggen, ik zou zeggen 12-15 gram aan goud max.

3 likes

Hij komt van een goudhandelaar en de kast en deksel lijken mij best fors maar goed hij zal er wel een paar gram bij verzinnen zoals alle goudhandelaren doen.

2 likes

Kijk nou voor één keer eens wat verder dan je neus lang is. @gekkehuus weet echt wel iets van horloges.

2 likes

No worries man, hij mag denken en vinden wat hij wilt en ik heb niet de drang om mijzelf daarna te moeten bewijzen of zo.

1 like

Kast is niet echt scherp meer, dial niet heel mooi verouderd. Service geschiedenis onbekend lijkt me en 20g aan goud lijkt me ook erg veel.

Ik zou hem laten gaan. Zeker als het voor de handel is…

1 like

Als ik kijk naar de topics die je opent geloof ik je direct, alleen maar verkooptopics en vragen wat iets waard is. Lekker hè, zo’n marktplaats ûh forum …

4 likes

Nee joh, de mooie stuurt hij op MP en de troep dumpt hij hier :innocent:

1 like

Ik heb hier moeite mee. Jeanot is hier langer lid dan jullie allebei en is er al jaren open over dat hij in vintage handelt, onder meer - al jaren - op de Rikketik. Prima gast, vaak leuke horloges in de aanbieding en dan krijg je dit over je heen op het forum. Zelfde geldt voor @Ruud hierboven. Die komt hier net kijken, zit er wegens een gebrek aan kennis meestal nét naast met zijn commentaar op andermans horloges en moet hier dan bijdehand doen met een uitgekauwd plaatje.

Zo, mijn vrijdagmiddag is weer goed, bedankt.

9 likes