Ik ben inmiddels in het bezit van diverse horloges.
Nu kijk ik al een geruime tijd voor een day date horloge.
Enkele gegadigden zijn de Oriënt day date ik kom deze alleen met jewels tegen en dit trekt mij niet.
Ik heb lang gezocht naar een Tudor Prince date day zwarte plaat met getallen
Ik zie het tot op heden niet zitten om hem vanuit hongkong hierheen te laten sturen ( hoe worden de belastingen en het transport geregeld etcetera.)
Nu ben ik op een Bulova super sevilla gestuit ik vind dit eigenlijk ook een leuk horloge ookal lijkt hij best wel op mijn date just qua vorm van de kast
ik heb bijzonder weinig kennis van horloges
Dus mijn vraag is ziet dit horloge er goed uit volgens jullie.
Heb de laatste tijd veel mensen zo’n Tudor uit Hongkong zien halen hier lijkt mij goed te doen. Persoonlijk zou ik geen €700 voor die Bulova over hebben, maar wie ben ik
Hmm die dag schijf ziet er wel een beetje vreemd uit, alsof hij te hoog zit ofzo. Ook die bezel en endlinks😬 In vergelijking met de Tudor lijkt me dit een rammelbak.
Als ik zoiets afvraag kijk ik meestal in het archief om te zien waarvoor de uit het blauwe gedeelte van het forum verkochte exemplaren aangeboden werden.
Wat ik al dacht lijkt waar te zijn; een paar jaar geleden was rond de 300 euro een normale prijs voor dit model, inmiddels gaat het richting de 500 a 600 euro. Natuurlijk gaat het hier om particuliere verkoop, ik weet niet of het exemplaar wat je op het oog hebt van een dealer komt? Anders lijkt de prijs me hoog.
Daarnaast lijkt deze band lijkt me niet origineel, dat maakt een aanzienlijk verschil voor de waarde.
Als laatste moet je nog rekening houden met onderhoud, zeker bij een vintage horloge. Als de verkoper niet kan aantonen dat er recent onderhoud is uitgevoerd zou ik rekenen op een 150 tot 200 voor een onderhoudsbeurt, mits er geen grote gebreken aan het licht komen.
Ik ga die afspraak om ie super seville te bezichtigen wel afzeggen morgen.
Kan evt wel afwachten of er op het forum een nette voor beter geld word aangeboden
Het is nogal een prijsverschil, maar €700 voor die Super Seville is sowieso te duur. Voor dat geld verwacht ik een perfecte exemplaar met de juiste band en recent onderhoud. Degene die jij laat zien zou wat mij betreft eerder rond de €400-500 moeten kosten