Waarde bulova super seville

Recentelijk zelf een (niet gepolijste) Bulova verkocht voor 700,–, maar dat was inclusief servicebeurt.

Ik zou zeggen dat de lugs van deze niet mooi zijn, de lume op de wijzers ziet er niet uit en er zit wat geks bij de caseback.

Screenshot_20201203-225721_Chrono24__01

Ik denk dat je mooiere kunt krijgen.

Edit: band is inderdaad ook niet origineel

2 likes

Bedankt de moeite om te checken of het iets is.
Het lijkt me vrij duidelijk… niet doen

Geen ervaring met Chrono maar wel met horloges van buiten de EU.
Alle keren dat DHL de verzending deed kreeg ik een SMS met een linkje om te betalen.
Ik geloof iets van rond de 16 Euro aan verwerkingskosten en dan 21% BTW over de waarde van het product.
Via PostNL moest ik de pakketjes waar nog voor betaald moest worden ophalen bij een pakketpunt in de buurt en daar betalen. Die rekenen dacht ik een paar Euro minder aan verwerkingskosten.

Maar het is net als met alle andere belastingen die je moet betalen. Je hoeft je er niet druk om te maken hoe de betaling gedaan wordt, op het moment dat je ze iets verschuldigd bent weten ze je wel te vinden :grin:

3 likes

700 is nu misschien aan de hoge kant maar over een jaar niet meer. Prijzen zullen voor de super seville zullen nog wel door stijgen zolang de Rolex prijzen blijven stijgen. De super seville is natuurlijk een Rolex surrogaat en volgt dezelfde prijsbeweging.

1 like

Top echt super goede informatie.
Enig idee hoelang het verzenden gaat duren

1 like

Onderzoek je zelf wel eens iets?

5 likes

Geen idee. Ben niet bekend met de betreffende verkoper.

1 like

Minimaal anderhalf jaar moet je wachten.

2 likes

Ik zou eens een kijkje nemen in het Tudor Prince topic. Staat bomvol met informatie over de levering, de import kosten en de ervaringen met importeren vanuit Hong Kong. Niet om vervelend te doen, maar typ dit bericht op mijn telefoon :slight_smile:

Overigens waren mijn ervaringen prima. Met een week binnen ofzo.

2 likes

Weinig

Dan bestel ik hem gewoon bedankt voor je info.
Ik zal dat Prince topic eens nalezen op de laptop ipv telefoon kijken of het overzichtelijker word

1 like

Zeker doen. Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb er eentje met mosaic wijzerplaat. Enige nadeel is dat je vervolgens nog een andere Prince wilt gaan kopen :wink:

3 likes

Dat blijkt.

2 likes

Zeker en als je een Bulova als alternatief voor een moderne Tudor of Rolex gaat zien dan krijg je zeker spijt. De Bulova is een prima horloge maar niet meer dan dat. Ik heb er ook naar gekeken maar het is een 200-300 euro horloge die door zijn ‘looks’ het dubbele ‘waard’ is. Ik zou het niet doen, zelfs niet voor 400-500 euro…

2 likes

Heb meerdere Super Sevilles gehad. Echt niks mis mee. Goede afwerking, prima uurwerk.
Alleen ik heb nu ook een Tudor Prince en dat is echt wel een stuk strakker en mooier.
Gewoon bestellen, zijn al genoeg HF leden je voor gegaan.

En die Super Seville die je laat zien is echt te duur voor 700, maar dat is al duidelijk.

2 likes

Ik wil een ander geluid laten horen.

De Super Sevilles worden duurder. Dat zie je overal. Kijk ook maar in het blauwe gedeelte, daar vragen ze ook rustig 600 euro voor een exemplaar is goede staat. Dus, met service, nette kast, etc.

En ja, als jij 2k kunt uitgeven voor een Tudor dan is het inderdaad geen vergelijk. Maar puur naar je topictitel gezien: ik zou nu de waarde van een in goede staat verkerende Super Seville op 500 - 600 euro schatten.

Dat is geen excuus om nu te veel geld uit te geven voor een matig exemplaar, ik snap de redenatie niet zo goed

De meeste Super Sevilles die ik hier geserviced heb, waren eigenlijk echt rammelbakken. 1 ervan was qua kast en band nog heel netjes. De meesten hadden verminkte (net-niet passende vervangings-schakels vaak) en/of versleten banden, slecht uitlijnende dagschijven (ook na service), grof geplaatste indexen, en gewoon “overall” het handgevoel van een goedkoop horloge.

Uurwerktechnisch leveren ze weinig problemen op, onderdelen volop te krijgen, dat is een groot voordeel. Calculeer wel altijd die service in, want wat een verkoper ook beweert over recent onderhoud, je moet er altijd van uit gaan dat het gewoon niet waar is; tenzij gedocumenteerd. Recent ben ik daar zelf ook weer met de neus in gedrukt.

2 likes

Dat je het niet snapt komt doordat jouw reactie op mijn reactie als een tang op een varken slaat. Mijn opmerking gaat erover dat je met weinig risico een super seville kan kopen omdat ze toch nog wel even in waarde blijven stijgen. Van mijn kant geen opmerking over iets in slechte staat kopen, dat maak jij ervan.

1 like

Het horloge in de eerste post is in matige staat én 700 euro. :wink:

Maar nog steeds snap ik de redenatie niet om nu te veel te betalen omdat ze later (mogelijk) in waarde stijgen.