Teveel is subjectief. Waarde wordt bepaald door vraag en aanbod van de markt en niet door een individu. ( Uitzonderingen daar gelaten maar dan hebben we het over unieke objecten en niet over horloges zoals de super seville)
En het principe van nu x bedrag betalen en later voor meer verkopen. Ik zou me er toch eens in verdiepen. Kan je veel geld opleveren en /of besparen.
Ik ben al een tijdje best wel onder de indruk van mijn Super Seville qua kwaliteit en qua looks. Misschien wordt het dan toch eens tijd om een Tudor oid te gaan passen zodat ik een ander vergelijk heb…
Dat is toch geen vergelijking, qua looks snap ik het maar qua afwerking komen ze van een andere planeet, zet dan ook de San Martin en Orient alternatieven erbij, beide beter afgewerkt dan de Bulova…
Er zit prijstechnisch ook wel wat verschil tussen he…
De TS heeft deze twee in zijn openingspost staan dus vandaar dat ik deze twee er nu bij heb gepakt voor de foto.
Zo’n Orient is echt niet of nauwelijks beter afwerkt dan de Bulova. De San Martin is geen vergelijk want geen day-date complicatie in deze vorm. Als je dat laat varen kun je wel een heel arsenaal erbij halen qua hommages/interpretaties.
Ik had de tudor gekocht.
Er was mij al gewaarschuwd dat de uitlijning van de 10 slecht zou zijn.
Ik vond dit op de foto erg mee vallen maar toen ik hem eenmaal in mijn handen had was het erger als verwacht.
De 0 zit beduidend niet op lijn met de 1 ik kon het niet aanzien.
In mijn ogen is de prince met getallen wel de mooiste.
Ik heb hem na een paar keer omgehad te hebben toch maar kado gedaan aan mijn broertje die 25 werd.
Ik kon nog niet verkopen via dit forum aangezien mijn TL te laag was.
Laatst nog wel een sandoz day date aangeschaft maar de kwaliteit is absoluut gaarder als tudor zeker de band voelt rammelig aan
Ik snap wat je bedoelt, in principe zou het inderdaad zo zijn dat ook wat minder piekfijne Super Seville’s dus ook in waarde zouden moeten zeggen.
Echter is het wel zo dat vaak de toppertjes het meest in waarde stijgen, en ook het snelst te verkopen zijn mocht je op deze prijsverhoging in willen spelen.
Denk dat het kopen van een wat minder onderhouden horloge niet zo zeer een prijskwestie is, maar meer een verzamelings-behoefte (al dan niet)… 700 euro blijft een redelijk bedrag voor een horloge, dus waarom dan niet eentje die er piekfijn uit ziet? Gok dat @koekoek het ook meer zo bedoelt… los van het geld of waardestijging.
Ja ok, dus je weet het niet. “omdat het gissen voor je is”.
Ik heb meerdere modellen van zowel de Orient als de Bulova in bezit/gehad, dus kan redelijk vergelijken. Van beide heb ik "NOS’’ gehad en ook oude wat meer geleefde exemplaren.