Beste horlogeliefhebbers, ik ben een aantal dagen al aan het zoeken maar kom er niet uit en ben benieuwd naar jullie kennis over het volgende.
Ik heb een gouden omega de ville 18 krt horloge geërfd. Gekocht in de jaren 80-90. Uurwerk is ook goud. Quartz systeem. Prachtig horloge maar past helemaal niet bij mij. Ik denk erover om te verkopen. Hebben jullie een idee wat de waarde is en waar je zo’n horloge het best verkoopt?
Ik dacht eerst dat het reflectie was, maar na vergroten lijkt dat toch op een specifieke bruinkleurige oxidatievorm (hoe heet het ook alweer?) die je met enige regelmaat op andersoortige metalen (Fe bijvoorbeeld) kunt tegenkomen.
De foto is van zo ver af genomen, dat er niets te zien is.
Probeer eens van dichtbij met de kast beeldvullend en een met de sluiting met alle merken beeldvullend.
De stempels op de band zijn moeilijk te zien
Op de kast zitten rare plekken, of het is het double dat er af is en dan is heel het uurwerk gewoon fake
Of het is een vorm van goud aantasting
Ik geloof je best dat dat er staat, maar als ik de foto bekijk (en die is inderdaad niet heel duidelijk) lijkt het er erop dat het laagje verguldsel is afgebladderd en dat de laag daaronder is gaan roesten.
Als ik dat verkeerd zie lijkt dat me een goede zaak.
Als er 18k achterop de horlogekast staat wijst dat in de richting van een fake. Omega zette dergelijke aanduidingen volgens mij altijd binnenin de kast.