Waarde omega de ville 18 krt

Dat klopt, maar ze zetten ook stempels op de lugs bv

1 like

Ja, daar heb je gelijk in; tijd voor duidelijkere foto’s dus. :grin:

2 likes

bij dit horloge staat De Ville raar gedrukt en is trouwens helemaal het lettertype niet dat Omega gebruikt denk ik, ik kan natuurlijk helemaal mis zitten ook.

Het is in één keer zo stil

Lijkt me duidelijk…geen goud…geen Omega

3 likes

Ik vraag me af of het goud is aan de oxidatie te zien, de echtheid van het horloge is ook dubieus maar daar zijn de foto’s niet scherp genoeg voor denk ik…

In het meest gunstige geval een paar tientjes waard vrees ik

1 like

dit is een model uit die periode dat het dichtst bijkomt en is goldplated en quartz ,maar zoals ik al zei; het letter type en het woord quartz onder omega is ook anders
Ik laat de experts verder aan het woord

1 like

Bedankt voor alle reacties! Waardeer ik enorm. Ik zal zo duidelijkere foto’s maken en plaatsen.

Van de vlekken krijg ik geen duidelijkere foto’s. Het zit op een paar plekken. Nooit eerder gezien. Nu ligt het horloge sinds 1997, wordt niet gedragen. Wel batterij vervangen wanneer nodig.

Kun je de kast even openwippen, alleen doen als je weet hoe dit moet
misschien dan foto van het caliber nemen
ziet er nu aan de hand van deze fotos wel goed uit

1 like

Het serienummer op de sluiting gaat wel in de richting van een Omega type chevrons

1 like

Moest deze omega idd vol 18 karaat zijn en origineel, dan is de waarde wel iets meer dan de goudprijs

1 like

maar als ik dan zo de sluiting zie lijkt het toch wel 18KT, ik zou er gewoon even mee langs een juwelier gaan, die kan je zo vertellen of het echt goud is of niet!

1 like

Ik heb onlangs een 18 k longines gezien die had ook van die rare donkere plekjes aan de rand op kast
Goud kun je zo laten testen op 10 seconden weten ze het
Zoals ik al zei als dit een originele omega is 18 karaat dan is ze wel meer waard dan goud prijs alleen

1 like

Ik weet niet hoe je de kast openmaakt. Kan je het uitleggen of beter vanaf blijven?

En kan je hiermee naar iedere juwelier of maakt dat wat uit?

Waar denk je aan als waarde? Ik pin je er niet op vast.

Ik denk 25 euro

Als je het nooit gedaan hebt, beter afblijven, je kan nare krassen maken, of erger nog met het mesje in de kast schieten en het caliber om zeep helpen
Voor goud test kun je normaal naar elke juwelier of goud opkoper
Als je dan toch bij een goede juwelier bent vraag dan eens naar die vlekken op de kast, heb je al voorzichtig met gouddoekje gepoetst.
Waarde is ook bepalend door die vlekken
op je eerste fotos was het precies afgebrokkelde double, bij je laatste foto is er bijna niks te zien.
Waarde is moeilijk voor mij te bepalen, maar zeker meer als de goudwaarde zou ik vragen, dus reken maar uit. Als je een vriendelijke juwelier vind die even de kast wil openen of misschien wel een forumlid hier kun je wegen zonder het binnenwerkje erin.
Woon plaats even opgeven en vragen maar hier .

1 like

Als jij 25 euro zegt, dan is het een fakie??