Waarde omega de ville 18 krt

Plus een dames fakie

Ik denk geen fake. Wijzerplaat ziet er ok uit.
Band vertoont ook geen verkleuringen.

1 like

Ongeacht echt of niet; damesmodel + quartz is niet echt de jackpot. Tuurlijk is goudwaarde niet verkeerd als ook de hele band en kast 18kt zijn maar ik zou als eigenaar niet te hoge verwachtingen scheppen als je ermee naar de juwelier/goudinkoper gaat.

Indien echt zou ik dit niet als sloopgoud verkopen, maar op bv Catawiki, er zijn daar altijd kandidaten voor zo een model, maar ze moet wel mint zijn, dus geen rare vlekken of zo

Ik deenk dat zo een dames Omega niet interessant genoeg is om het te faken :champagne: en het is beste naar een omega dealer te gaan en de goudtest laten doen en tevens kijken of ie doet of niet en natuurlijk de echtheid controleren :nerd:
Aangezien dat hedendaagse "dames " :princess: ook met die knollen van 40 mm > + rond sjokken :ghost: is niet zo aannemelijk dat ie als een horloge zeer interessant is om het te dragen :confused:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

ik zie een heleboel stempels en merktekens op de sluiting van de band,maar niet specifiek de ‘18k’ stempel.

Ik ben bang dat dit om een ‘‘walzgold’’ kast gaat.
Goud kan door vuil wel wat vlekken krijgen (dat is niet het goud wat oxideert,maar het vuil wat vlekt en aankoekt) maar het ziet er echt uit als slijtage van de goudlaag…denk ik dan.

1 like

Staat hier ook niet de kleine g van Genept?

1 like

Ze maken zelfs Flik Flaks na!!

1 like

Ik vind de hoeveelheid stempels teveel en ook het nr op de sluiting hoort er niet
Ik hou het voorlopig op FAKE
de goudtest zal het uitwijzen

1 like

:scream: Dan zij de mensen wanhopig :sob: maar zo als je zegt zij oude Romeinen ook niet vies van geweest om de Grieks antiek te vervalsen :spy:

Dat nummer op de sluiting hoort wel.

check praatje bij dit origineel.

In dieser Auktion präsentieren wir Ihnen eine wunderschöne und sehr hochwertige Gelbgold Omega Uhr:
Süße, kleine aber feine und sehr massive Gelbgold Omega Uhr mit 33,8gr.
Die Gelbgold Omega Quarz Uhr ist aus den 60er Jahren und die Erhaltung ist vorzüglich.
Die eingravierte Nummer von Omega lautet 791.7301 E

Erstklassige Erhaltung!

1 like

Hier hebben ze het trouwens over 14k (585)

is toch een ander horloge … kijk naar de band…

Exact
Ze gebruiken nummers van originele Omega’s.

1 like

pff ikdagal :slight_smile:

wat betekend ikdagal?

1 like

ahum…: ik dacht al … weet je het dan?

1 like

We gaan beter naar de olympische spelen en onze M&M on tour dat is leuker

2 likes

Ik heb al dikwijls eens een fake omega 18kt dames omega deville gezien. Grote reeksen zijn ervan gemaakt in de jaren…

1 like

Op basis van foto’s geef ik geen definitief oordeel of een horloge echt is of niet.
En als het dan nog foto’s van deze kwaliteit zijn helemaal niet.
Maar wat ik wel bijzonder vind, en dat is positief bedoeld, is dat het meesterteken van de toenmalige nederlandse importeur (A+K) op de sluiting te zien is.
Welke Chinees komt op het idee om dat te vervalsen?
Maar nogmaals, op basis van deze foto’s - en ook nog zonder goede foto’s van het werk en de binnenkant van de kast - van mij geen oordeel.

2 likes