Ik niet. Soms is het reuze-interessant om de discussie te volgen, al heb ik er dan ook verder niets aan bij te dragen omdat ik de kennis ontbeer. Zo ook hier. En dat niet iedere noob (meself included) direct het deksel van een horloge open schroeft moet je toch snappen.
Het enige juiste antwoord bleek hier uiteindelijk te zijn: “ga er mee naar de juwelier die het ding in real life kan aanschouwen”. Voor het zelfde geld (no pun intended) was het gegaan om een bijzonder modelletje waar de plaatselijke juwelier ook geen kaas van gegeten heeft (maar dat niet toe geeft). Het maakt toch verschil of je gewapend met deze kennis naar de juwelier gaat of als helemaal noob.
Ik zeg het niet vaak, maar je kan dit soort topics ook gewoon negeren.
Als je als leek gewoon enkele juweliers langs gaat weet je meestal wel genoeg. Als je iets leert van de eerste dan gebruik je dat weer bij de tweede enzovoorts…
Er is helemaal niets mis met topics waarin een oprechte vraag wordt gesteld maar als het enige doel is om ergens een prijskaartje aan te kunnen hangen dan voegt dat toch niets toe.
Ja en nee. als het puur alleen om een prijs gaat, dan heb je gelijk. Het leuke van zo’n thread is echter dat er toch van alles voorbijkomt. Wie had gedacht dat er zelfs voor dit soort horloges blijkbaar een markt is voor neppers?
Nogmaals, van mij mag het hoor, geen probleem mee. En als je er wel een probleem mee hebt sla je gewoon de thread over, zo moeilijk is dat niet. Je ziet 'm maar 1 maal als je op “nieuwe posts” klikt en er verder niks mee doet.
Graag ook even vertellen wat voor bedrag je hebt gekregen bij de juwelier.
Je komt hier wel vragen aan ons om bedragen te noemen, maar een update nu het verkocht is zou ook wel leuk zijn.
Dat vind ik het vervelende aan dit soort waarde topics van nieuwe leden. Ze komen horloges laten taxeren en vervolgens hoor je nooit meer waarvoor het daadwerkelijk verkocht is.
Beetje dubbel gevoel altijd dit soort topics… Je weet hoe het afloopt. Gratis taxatie, geen respect en je hoort er nooit meer wat van… Of de enige intentie is een verkapte advertentie.
ja veel leuker is een totale noob die op zoek is naar een horloge voor zichzelf of als cadeau, dan kunnen we hier lekker over elkaar heen struikelen met adviezen en tips, beetje vaktaal ertussen en we zijn helemaal blij.
Racties van de TS zijn dan vaak ook veel leuker en er is meer bewondering voor onze kunde.
Dan had de TS ook wel even de moeite kunnen nemen om de info van de juwelier over het horloge hier te delen. Hij komt hier goedkoop info kopen en verkoopt de boel dan maar. Lekker dankbaar.