Waarde Oriosa chrono

Het stond op het lijstje om nog een keer naar te kijken, maar ik heb per toeval een mogelijke koper voor dit horloge dus vandaar mijn hulpvraag.

Ik twijfel niet over echtheid, maar vraag me af wat de verkoopwaarde is van onderstaand horloge. Het hoeft niet de hoofdprijs te worden, maar gewoon een eerlijke verkoopprijs.

De Oriosa heeft een 7733 uurwerk. De plaat is zo goed als nieuw, het glas heeft hele lichte gebruikssporen. De kast is er het slechts aan toe, relatief gezien. Het chroom is er op de hoeken van de sommige lugs licht vanaf gesleten, en er zit een beschadiging tussen de lugs. Ik denk dat iemand het daar ooit heeft geprobeerd open te maken?

Wat is een eerlijke verkoopprijs, in huidige staat?

1 like

Ik zou persoonlijk de waarde inschatten op 400-500 euro. Dat baseer ik het meest op deze advertentie:

https://watchcharts.com/listing/2385676/fs-super-clean-reverse-panda-oriosa-chronograph-valjoux-7733

De meeste prijzen op eBay slaan niet echt ergens op vind ik.

1 like

Nou de prijzen zijn tegenwoordig wel een stuk hoger voor deze horloges. De staat is niet perfect maar voor minder dan 750 euro zou ik hem niet weg doen.

2 likes

750 voor een 7733 van een onbekend merk zonder onderhoudshistorie is echt veel teveel. Voor dat geld koop je een Tissot met een Lemania aan boord.

Ik zou ook zeggen 400-500 Euro

4 likes

Dat ligt maar net aan het ontwerp. Dit is wel een semi Carrera achtig ontwerp dat wel geliefd is. Ook een reverse panda plaat. Wel plated kast helaas wat de waarde zal drukken.

2 likes

Oriosa is een kwalitatief goed merk en er worden voor de schaarse exemplaren best wel geld neer geteld.

Hier b.v. zie je iets soortgelijks qua model:

Ik heb er zelf ook een; een goedkopere. Leuke authentieke horloges met goede uurwerkjes, vaak Valjoux. Deze uit het voorbeeld heeft een Landeron; ook prima. :slightly_smiling_face:

2 likes

Maar toch geen stalen kast :grimacing:

3 likes

Dat zie je wel vaker hoor. Was vroeger heel gebruikelijk. :slightly_smiling_face:

1 like

Ligt aan de tijd. Rond 1970 (wat ik dit horloge schat) was het meeste wel staal en was plated voor de goedkopere en mindere horloges

3 likes

Daar heb je wel een punt; ik ben niet zo’n fan van (reverse) panda wijzerplaten, maar daar ben ik waarschijnlijk een beetje een uitzondering in.

2 likes

Ik sluit mij aan bij @wbcoupe qua prijs

Het is geen stalen kast of bekend merk en geen onderhouds historie

Wel een coole reversed panda plaat

2 likes

Grappig hoe die waarderingen hier gaan. Ja, mooie plaat. Helaas, plakmerk, simpele valjoux en gechromeerd kastje.

750 euro? Echt niet :joy:
Liefhebbers kopen echt geen 1960-70 chroom (meer).

300 tot 350 is al sterk.

5 likes

Dit en dit:

Maken niet per se uit als het ontwerp goed is :wink: Heuers met zo’n simpele valjoux gaan voor 10k. Plakmerk met het juiste ontwerp ook voor 1k.

1 like

Daar gáát het hier toch weer niet over Daniel, djeezes. Wordt je die hangende plaat soms zelf niet beu?

4 likes

Ik heb 6 weken geleden een 7750 in een “plakmerk” Aristo gekocht voor 320.
Ik zou deze ook rond 500 zetten. Een liefhebber moet deze net willen.

1 like

Dan ken je de markt niet. Dat chroom is een dooddoener.

3 likes

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nog meer in mee ga dan met mijn eigen schatting. Heb zelf een Lancia met een 7733 verkregen via wat ruilen etc en daar was ik rond de 280 euro voor kwijt. Dus het kan goedkoper inderdaad (zeg niet dat ik een superdeal heb, maar dit is de realiteit). Die van mij is ook verchroomd overigens.

1 like

Jij doet een paar algemene statements die niet kloppen. :woman_shrugging:

Zo afhankelijk van het ontwerp bij een 7733

1 like

Het blijft wat de gek er voor geeft.

Een 350-400 lijkt me de maximum prijs gezien de chrome plated case en de staat daarvan. Een perfecte chrome kast geraak je nog wel eens kwijt voor ietsje meer (aan een beginnende liefhebber of iemand die gewoon de look mooi vindt) maar tegenwoordig is die hele gekte rond deze ´budget´ chrono’s wat gaan liggen en wordt er zwaarder op kwaliteit ingezet.

2 likes

Maar, via deze link zie je de verkoopprijs van een bedrijfje en die vragen 675 dollar (570 euro). Daar zit hun marge bovenop.

https://watchcharts.com/listing/2385676/fs-super-clean-reverse-panda-oriosa-chronograph-valjoux-7733

Dus als je het hebt over een eerlijke prijs, vind ik 400 een eerlijke prijs.

1 like