En hier nog een, niet om de discussie verder aan te willen wakkeren, maar alleen om het contrast te laten zien.
Ik laat mij over de waarde niet uit, ik ben geen taxateur. Ik zie wel dat er voor dat merk behoorlijke bedragen worden betaald. Dat zullen toch niet allemaal idioten zijn die dat kopenā¦
Als ik deze of die uit mijn andere voorbeeld voor 400 euro zou kunnen kopen- zoals hier wordt gesuggereerd- doe mij er dan even tien in dezelfde staat. Koop ik ze echt direct van je.
Nee serieus alle gekheid op een stokje. Er is een gigantisch verschil tussen de “intrinsieke waarde“ die een kenner aan een dergelijk horloge wilt geven, of iemand die het verschil niet kent tussen een chrome en staal kast (ahja er staat toch stainless steel op vanachter), het model leuk vindt en 1000EU kapotslaat op zoiets als hebbeding.
No-name chrono“s of erger nog poor man“s (insert A merk die net als iedereen in de late 60s vroege 70s gewoon kasten massaal inkocht met een relatief goedkoop valjoux 7733 werk en er een logo op drukte) zijn soms gigantische value for money. Soms ook helemaal niet, deze is door de slechte kast er zo eentje van. Heb er nu toch al zo een honderdtal gehad.
Iedereen kan toch zelf een aantal zoektermen invullen? Ik vind hier een vergelijkbaar horloge, reverse panda, valjoux 7733, verchroomde kast, 675 dollar.
Dan degene die ik noemde, exact hetzelfde horloge voor 675 dollar.
Ik begrijp dan echt niet waarom er allerlei andere zaken genoemd gaan worden. TS vraagt om een inschatting, nou, volgens mij is 675 dollar dan de beste inschatting die we kunnen doen toch?
Dat schijnt hier zo te moeten, zijn altijd dezelfde figuren. Daarom discussieer ik ook al sinds lang niet meer mee. Gaat nergens over. Ik laat wat plaatjes zien voor het contrast tussen de beweringen. Laat de ākennersā hier maar lekker strijden. Ik ga aan het aperitief!
Nee, het is de toon en het gebrek aan vriendelijkheid wat meestal de boventoon voert in dit soort gesprekken op het forum. Daar doe ik niet meer aan mee. Uw opmerking naar mij toe is daar nu precies een mooi voorbeeld van.
De eerlijke waarde zit dan tussen 300-400 euro in maar als je je best doet en hem op de āinternationale marktā aanbiedt dan kun je er echt wel meer voor krijgen. 750 is wellicht wat veel maar niet imaginairā¦
Jij vindt Lejour aka US Yema geen grote naam? Je kan er blijven horloges bijsleuren die aan 2 van de 3 criteria voldoen om je gelijk te halen hoor wat mij betreft
Als andere voorbeelden haal je er trouwens wel leuk de uitschieters bij. Ik zie er op pagina 1 al onmiddelijk staan die in veiling vorm geeindigd zijn op 235, 292 en 329 euro. En daar zitten zelfs stalen kastjes bij.
Zou ook zeggen - 395 als startprijs. Messing/chroom kast is echt een domper. Vind de wijzers ook niet mooi, hoewel evenals de plaat wel erg netjes nog.
Je moet toch meestal ook een service incalculeren; hoewel de amplitude hier wel sterk is nog. Zegt echter lang niet alles.
Inderdaad plakmerk, waardoor men niet op het merk zal zoeken. De 7733 en evil panda-plaat zijn dan de publiekstrekkers.