Waarde Oriosa chrono

@koekoek en @septentrio, wat als jullie nou eens naar de tafel lopen, hem uit de broek halen, een foto maken, die via PM naar elkaar sturen, een winnaar kiezen en dan ons hier de uitkomst laten weten van de wedstrijd: ‘wie heeft de grootste?’

7 likes

Daar moet ik niet voor naar die tafel lopen hoor :joy:

1 like

Ik ga beneden maar eens wat nuttigs doen denk ik. Niveau wandelt al omlaag hier. :wink:

6 likes

Dat is dan weer een heel slecht voorbeeld want die is verkocht (en dan ga je nu typen: zie je wel dan is hij toch voor die prijs verkocht?) klopt,maar je weet niet wanneer ,want deze pagina kan natuurlijk ook al 10 jaar in het archief staan.

Als jij deze Orioso nu op MP of waar dan ook te koop zet voor deze prijs (of de helft) raak je hem niet kwijt.

1 like

Nou moe. Dat is ook toevallig. Hier kan ik dus gaan kijken wat anderen hem waard vinden:

Heb precies dezelfde!

1 like

Hier de uiteindelijke echte waarde die het horloge heeft.
Dit horloge is ongeveer 420 euro waard.
Simpel: men neme een paar horlogeliefhebbers en laat ze bedragen noemen. Hieruit nemen we de mediaan en dit is de waarde die het horloge vertegenwoordigt.
Google maar eens op wisdom of the crowds.

Leuk filmpje hierover: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DP68bAUPJklo&ved=2ahUKEwi5vt7x6ZvtAhVICewKHcSYC74Qt9IBMAt6BAgiEAg&usg=AOvVaw2Qkc_VVWome0qM7WjBp7Ac&cshid=1606243171205

Het is al weer even geleden dat ik dit draadje ben begonnen. Ik heb nog even zitten twijfelen en het druk gehad met andere dingen, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en te koop gezet.

De uiteindelijke “echte” prijs van dit horloge… :drum: …€511

5 likes

Dat lijkt mij een prima prijs, via welk platform heb je hem verkocht?

1 like

Ik vind het ook een prima prijs; boven wat er gemiddeld hier gezegd werd, denk ik. Verkoop is via eBay gegaan dus er gaat wat af maar tevreden desondanks.

1 like

Leuk de terug koppelnig te leven nav alle reacties hier. Ik denk een prima prijs voor beide partijen.

Voor 100% duidelijkheid zou het mooi zijn om dan ook de netto/netto opbrengst te noemen. ( genoeg mensen die anders geen rekening houden met verzend, paypal- en ebay fees, etc :wink:)

Dat kan natuurlijk ook, maar dat hangt er van af wat je vraag is :slight_smile:

Wat is het waard kan in dit geval twee dingen betekenen: hoeveel krijg ik er voor of hoeveel moet ik er voor betalen. In dit geval zijn deze niet gelijk.

Maar voor de volledigheid; de “kale” prijs was 511, daar moest de koper ook nog verzendkosten boven op leggen.
PP neemt een paar euro, eBay 10% geloof ik? Dan zou netto voor mij net onder de 460 zijn denk ik :slight_smile:

2 likes

Dank voor je openheid :+1:t4:
Ik bedoelde inderdaad wat jij er voor kreeg. Bedoeld ter lering en vermaak voor minder ervaren hf’ers die de ‘bruto’ prijs anders als referentie willen gebruiken :wink: (Al is t verschil niet heel groot, en blijken de prijzen ook voor dit soort chronootjes te zijn aangetrokken)