Waarde van dit horloge

Audemars Freres

Wat is hier de waarde van?
Wil hem verkopen maar in welke richting moet ik denken kwa prijs

1 like

Zou bijna denken dat t een marriage watch moet zijn… zij maakten hoofdzakelijk zakhorloges dacht ik.

2 likes

Geen idee. Het merk is er in 1909 mee gestopt, dus het zal een omgebouwd zakhorloge zijn. Wat is de maat?

Is idd een zakhorloge van oorsprong
Kast Breedte is 50.5mm

Kun je ons iets meer over het horloge vertellen?

Horloge is gemaakt op basis van zakhorloge van Zwitsers makelaardij

Weet het niet zeker qua kwaliteit, maar dat zal vastgoed zijn :wink:

15 likes

Paar honderd E max

Misschien eens de kast openen om te kijken wat voor een beweging erin is.
Is het een goud kast ? Een cylinder gang ? Wat bijzonder is is dat het op een zakhorlege lijkt met de klein drukker knop op de kant van de kroon; maar dan is de kleine wijzer op een verkeerde plaats…
Ik vermoed chineese namaak.

2 likes

Dit lijkt me namaak. Waarde: kratje bier

Kan iemand het bevestigen dat het echt namaak Is??

Vast wel.

Hoe bent u aan het horloge gekomen? Dit kan ook een indicatie geven over de waarde.

Als je het echt wilt weten moet je niet van die artyfarty opnames onder een scheve hoek maken, die niet vergroot kunnen worden, maar high res foto’s met de kroon boven, van dichtbij en precies boven het horloge opgenomen.
En graag op een neutrale, vlakke ondergrond zonder zichtbare vingers e.d.

Geen kenner, maar op basis van een paar kleine aanwijzingen op het uurwerkje (balansbrug/compas van staal met wat corrosie, schroefjes, etc) zou het mij niet verbazen als het uurwerkje oud is.
De wijzerplaat ziet er wel erg modern bedrukt en hagelnieuw uit, kast idem ditto (verguld neem ik aan)
Moderne kitsch met een wat ouder hart?

Uurwerk lijkt op een lepine V variant, met een moderne wijzerplaat.

Hij zou moeten komen uit de periode tussen 1930-1950.
Hij is helemaal gerestaureerd en omgebouwd tot horloge ipv zakhorloge.

Dit horloge heb ik van een verzamelaar uit OekraĂŻne

Duidelijk, daar komen de meeste van dit soort horloges vandaan. Het uurwerk is oud, de kast en de wijzerplaat zijn nieuw. Waarde is wat men er voor over heeft. (Kijk maar eens op ebay, veel van die “kriegsmarine” e.d. horloges.) Verzamelaars waarde lijkt mij niet groot.

1 like

In de regel betekent dat (in de horlogewereld) niet veel goeds
Oa uit Oekraine komt veel samengebouwd spul wat vaak wordt verkocht als 'oud en authentiek’
In jouw horloge is ws alleen het werkje authentiek, de rest hagelnieuw
Ik vrees dat je je door Oekraiense handjes stevig bij de neus hebt laten nemen :confused:

1 like