Waarde van dure horloges

Hallo. Ik vind het wel interessant om te lezen dat sommige horlogemerken hun waar tegen veel lagere prijzen aanbieden als de exclusieve dure merken. Bijvoorbeeld het merk Steinhart. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het is wel interessant om te lezen dat het niet ten onder doet voor een Rolex.
Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van een Rolex, Breitling of een Omega van €3000 ten opzichte van een Tissot, Certina of Steinhart? Is het een heel duur binnenwerk? En dan lees je ook wel eens dat de dure merken een flinke afwijking hebben. Waar zit 'm dan dat grote prijsverschil in? Ik heb zelf een Edox Diver van €395 en die loopt nog geen seconde in de maand achter. En daar zit ook Saffierglas op, is 200m waterdicht en heeft een ETA uurwerk.
En wat een de meerwaarde van een waterdichtheid van 600 meter? De meeste duikers komen niet verder dan pakweg 100 meter en professionele duikers gebruiken speciale duikapparatuur en geen horloge.
Wie het weet mag het zeggen…

Goed gesteld deze discussie die Ricardo74 is gestart.

Vragen die ook bij mij opkwamen tijdens het volgen van de discussie over de 44mm van Steinhart.
Ik heb geen antwoorden, maar ben ook nieuwgierig naar het antwoord op de vraag: Is het grote prijsverschil tussen horloges terug te vinden in een groot verschil in kwaliteit en waar zit hem dat verschil dan in (ontwerpkosten, die een gedeelte van het prijsverschil zullen verklaren, buiten beschouwing gelaten).

Gr. DR

gaan we weer…

wat je leest is waar?
Denk aan productiemethodes, innovatie, gebruikte materialen, etc etc.

daarbij komt de marketing en de emotie…

Lees goed door, koop een omega/ breitling of rolex en draag hem even (gan aar schaap/ heetman of ADC). Het is anders dan een steinhart :slight_smile: :slight_smile:

frenk Schreef:

gaan we weer…

wat je leest is waar?
Denk aan productiemethodes, innovatie, gebruikte
materialen, etc etc.

daarbij komt de marketing en de emotie…