Waarde van een "full set"

… ik lul maar wat :wink:

Vraag = vaag. Dus antwoord = …

Lekker laten liggen waar hij nu is. Of even bij Juwelier Burger checken of ze nog dat model missen…
Kortom, lekker verdacht.

2 likes

Wat is dat, een 16610-12660?

De 12660 rijdt in ieder geval op tijd. :grin:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cleartrip.com/trains/amp/12660&ved=2ahUKEwj6jdG3__TfAhXOLFAKHULqDe4QFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw1bL-OStm2fDFZ_8G7VY9Md&ampcf=1

1 like

Amice, mijn dank, hier heb ik wat aan :innocent:
Natuurlijk ben ik nu niet al bezig met een eventuele verkoop, maar het verschil in horloges van pakweg 10 jaar oud met en zonder "full set " zet mij wel aan het denken.
Natuurlijk is de prijs daarop wel aangepast, en zelfs een retourtje NY haal ik er wel uit, maar zou het vervelend vinden als t.z.t. de opbrengst 1000 euro of meer lager is vanwege het ontbreken van…

Ik weet het:
Luxe probleem!

1 like

Iets met dubbeltje en eerste rij…:yum:

3 likes

Op zoek naar een goede deal zou ik het eerder willen noemen.

1 like

Met die gratis bon van je en het horloge naar Gassan. Heb je iig een Rolex servicekaart en 2 jaar garantie.

13 likes

Hahah! Mooi japie

1 like

Die bon heeft het idd allemaal op zijn geweten :innocent:
Heb me wild gezocht naar een fatsoenlijk exemplaar, dat toe was aan een servicebeurt. Wat een doolhof is dat! Dan maar een jonkie, maar wel tegen een "normale "prijs .

p.s. was u niet de man die in een ver verleden een fake Rolex van een meter afstand kon herkennen?

Jaap jaap he is our man :heart_eyes:, if he can’t do it @Crownguard can

5 likes

De man met de beste deal is mijn man :innocent:

1 like

Omdat Rolex op sport modellen de garantie kaarten houd! Veelal gebeurt dat in Amerika dat de AD de garantie kaart houdt tot 3 jaar na aanschaf.

1 like

Dank voor de info

Zeg ik ook altijd.

Maar er komt meestal niks van terecht.
Dan gaat de passie ineens weer een heel andere kant op.
Een oude fliptop of zo, ik noem maar wat.

Edoch, met mijn dealer kan ik het vreemd genoeg
goed vinden, en is de prijs vaak al bekend.
Daarbij, de kwaliteit is altijd op goed niveau dus deze
verstandhouding blijft voorlopig zo moet ik vrezen :wink:

Wat is een fliptop? Heb je het over het meubel?

Ja, ik verbaas me er ook over, maar het is denk ik meer een soort self-fulfilling profecy, want men denkt: oh als ik de doos + papieren niet heb, kan ik hem niet in de toekomst doorverkopen, want iedereen wil de doos en papieren erbij, etc.

Ik vraag er zelf ook meestal om, maar met nadruk op de papieren (en indien mogelijk ee bon) omdat ik gewoon zeker mogelijk wil zijn dat alles in orde is.

Ik heb nu toevallig een horloge te koop staan met papieren, maar zonder doos. Afspraak gemaakt met koper, belt ie een uur van tevoren op: heb je de doos niet? Nee? O, ok… Dan moet er nog wat van de prijs af, want dan moet ik de doos ergens online kopen. Dan ben je toch raar? Vind ik dan.

3 likes

Het geeft een extra gevoel van zekerheid over de legitieme herkomst van het horloge, en van de zorg die de vorige eigenaar in het algemeen betrachtte ten opzichte van zijn spullen. Zo ervaar ik het tenminste. In het geval van de plaatser van deze draad gaat het zelfs over de mogelijkheid nog een beroep te doen op de garantie, maar je hebt het dan zelf ook alleen over boekje en doosje. Maar goed, nu er zo’n levendige handel in tweedehands doosjes en boekjes is betekent het natuurlijk ook steeds minder.

Is dat inclusief inklaren en belasting? :thinking:

2 likes

Afgezien van het feit dat ik nooit zoveel geld voor een horloge zal (kunnen) uitgeven, vraag ik me af waarom je het risico zou lopen dat dit niet klopt. Zonder goede en aantoonbare verklaring voor het ontbreken van de bij de koop aangeleverde zaken moet toch wel erg naïef zijn om hier in te stappen. Horloges genoeg.

Waarom zou dit naïef zijn? Een horloge zonder doos of papieren scheelt geld. Het is maar of je er waarde aan hecht.

Mocht het horloge in buitenland zijn gekocht, dan is het niet vreemd dat doos en papieren afwezig zijn. Meestal worden ze niet meegenomen.