Deze Wakmann vind ik al sinds enige tijd een interessant horloge. Het horlogepotje heb ik recent gebruikt voor de aanschaf van een OQ. Echter, kom ik nu dit horloge te koop aangeboden tegen. Wat is volgens jullie de huidige marktwaarde. Ik zie zeer uitlopende prijzen. Wellicht zijn er verschillende types die ik niet ken?
De datumwijzer is bij deze niet rood en de lume in de wijzer zijn niet meer compleet. Zien jullie nog bijzonderheden. Het horloge is bekeken door een horlogemaker en behoefde nog geen service volgens de verkoper.
Ik zie een verschil in de kastvorm en missende lume op de indexen. Ben niet op de hoogte van alle varianten overigens.
Mijn exemplaar heeft als ik me goed herinner (van vorige verkoper) een NOS dial gekregen. De wijzer-tips zijn (duidelijk) van nieuwe lume voorzien. Ik meen zo rond de 1200€ te hebben betaald. Ik hou dat allemaal niet exact bij.
Op ‘jouw’ wijzerplaat lijkt de spatiëring van vooral de 45, wit op zwart, op de dialrand (bij de ‘9’) wat vreemd ruim (vooral t.o.v. de 15 op de ‘3’), maar ligt misschien aan de hoek van de foto?
Bedankt voor je reactie. Je ziet het er ook wel vanaf dat het een NOS wijzerplaat is. Hij is een stuk witter dan de crème-kleurige die te koop aangeboden wordt.
Het is mede door jouw horloge dat ik dit horloge op de lijst heb staan. Maar volgens mij had je al ooit aangegeven deze niet te gaan verkopen .
Kom het wel meer tegen (zie instagram). 'Jouw’ kastvorm echter niet. De lume-pips bij de indexen op mijn exemplaar ook vrijwel nergens (in die vorm) overigens.
Heb je een foto van de achterkant en wat is de vraagprijs? Too good to be true?
Zie de kastvorm als op jouw foto’s nergens online voor dit model. Wacht! Wel! Misschien kan @AmsterdamVintageWatches zijn alwetend licht laten schijnen (als hij niet aan de whisky zit)!