Waarde Wakmann Triple Date

2 likes

Ja wat ik zeg, ze zijn er ook in chrome

Dat is wellicht dit kastmodel dan.

Nou! Dit is ook toevallig. Onze boys van @AmsterdamVintageWatches bespreken Wakmann. Het is een Skip maar met respect. Of zoiets. Oordeel zelf:

Het is, hoe kan het ook anders, Heiniken. :wink:

2 likes

Vandaag ook! Alsof het afgesproken was… Ga even kijken…

2 likes

Volgens mij (maar bekijk het heel snel met omhoog-omlaag scrollen) zijn de caseback afbeeldingen verschillend en is die van Jeroen gegraveerd terwijl
de eventueel aan te kopen gelasert is. Volgens mij konden ze nog geeneens op deze manier laseren in de jaren 60/70?

Ik heb er (maar heb mij er nogmaals nog verser niet in verdiept) niet een heel goed gevoel over

1 like

Dit is er nog zo 1.

Ik heb me er overigens ook niet in verdiept, maar zo snel ik kan zien zijn dit de chromen uitvoeringen in deze kast en is deze gewoon correct.

3 likes

Dingen zijn er echt in tig varianten. Ik zou zeggen dat de waarde in het algemeen rond de 2k is

Zover ik weet is ie van RVS. Hij was ooit van mij (toen nog met de oude plaat).

Valjoux 726 met column wheel.
Ik heb 'm uit de Joe Es of Ee gehaald en betaalde een vorstelijke 600 Euronen. Tel daar nog een 110 eur bij voor de wijzerplaat en wat verzendkosten en het monteren bij (ik heb jouw verkoper destijds op die plaat gewezen).

10 jaar geleden gingen ze voor 600-750 eur… Mooie tijden.

3 likes

Was een vj730 toch?

1 like

Jup. Het is de moment om mooie dingen te kopen terug en niet te verkopen.

(Alhoewel ik nog een Yema Daytona dien kwijt te geraken met bakken patine als die ooit van de horlogemaker terug komt)

2 likes

Ga ik nog opzoeken, heb het ergens ongetwijfeld staan…

Dat is wel toevallig!

Heb jij je Wakmann nog?

Allen bedankt voor de reacties :ok_hand:

Zeker! Om de pols zelfs

7 likes

Kast lijkt goed op mijn Gallet Multichron Calendar

2 likes

Dat zou maar zelfde kunnen zijn. Ook VJ723?

Deze is nog een 72C dacht ik. De latere met groter Gallet script zijn 723

Ok. Allemaal gemaakt in een nogal verwarrende periode voor de Zwitserse horlogeindustrie

1 like