Waarde Wakmann Triple Date

Dat is zeker. Als je die Commodoor ooit wegdoet denk dan even aan me!

1 like

Haha. Wilde hetzelfde al typen. Dat horloge ziet er nog goed uit :ok_hand:

Gewoon een Wakmann. En in een unieke configuratie :slight_smile:

1 like

Uit een flesje drink je op de camping. Niet bij een horlogepresentatie op YT.:-1::-1:

2 likes

Ik vind een flesje in bed ook prettiger dan een glas, een flesje kun je makkelijk tussen het matras en de ombouw klemmen.

2 likes

@acour_jeroen wees mij op een veiling van een Wakmann op eBay. Deze heb ik in de gaten gehouden en gisteravond had ik het hoogste bod.

Echter duurde de veiling nog 3,5 uur. Tot zo’n 4 uur 's nachts. Toen ik wakker werd, was ik niet meer de hoogste bieder en heeft een ander het horloge kunnen kopen voor 25 dollar meer :upside_down_face:

Zo’n wakman kan makkelijk tussen de 1500-2000 verkocht worden. Heb ze daarvoor weleens zien staan (ook duurder overigens).

1 like

Dat zijn twee heel andere dingen he

2 likes

Heb ze ook voor 2,5k - 3k te koop zien staan. Waarbij nog niets over de servicegeschiedenis vermeld staat :grin:

1 like

Hey je hebt aangepast😋

Laatst opende ik een topic over dat service. Conclusie was dat de meesten op dit forum niks uitmaakt wat die geschiedenis is en dat dit minieme invloed heeft op de waarde. Uiteraard wel of hij onder de krassen zit, hoe de wijzerplaat eruit ziet en hoe het glas is. Maar dat staat eventjes los van die servicegeschiedenis.

Dan behoor ik niet tot de meesten. Als ik een kan kopen waarbij de verkoper aangeeft met service te zijn en een zonder. Dan ga ik toch voor een met aantoonbare service… al helemaal als het ongeveer dezelfde prijs is.

1 like

Ja goed natuurlijk wanneer ze betreft prijs hetzelfde zijn dan maakt het natuurlijk wel wat uit. Maar wat als er maar eentje beschikbaar is die geen service heeft gehad?

Als er maar eentje te koop is, dan zorg ik zelf wel dat hij een service krijgt. Moet hij er wel mooi genoeg uit zien. Maar je gaf net nog aan:

Maar goed. Het gaat er toch uiteindelijk om; wat het je uiteindelijk kost (inclusief douanekosten, servicebeurt, etc.).

Aangezien dit het meest complete Wakmann draadje is, hierbij een mooi artikel voor de liefhebbers.
Ben zelf overigens op zoek naar een Wakmann Triple Calendar dus mocht iemand in het forum er echt vanaf willen… :wink:

1 like

Commodoor was toch een merk dat door de V&D werd verkocht? Wel mooi om te zien dat een merk als dat gebruikt maakte van / inkocht bij kwaliteitshorloges als Wakmann.

Ben zelf ook nog op zoek. Best lastig om een mooie te vinden. Succes!

1 like

Ja maar dat zou dan (gek genoeg) weer een ander logo hebben gehad.

1 like