Wat is het beste wat waarde betreft…
Mijn speake marin 10 jaar niet dragen…
Of deze inruilen tesamen met mijn tudor black bay black voor een rolex?
En indien inruilen …welke rolex…waardevastheid of liefst vermeerdering gewenst.
Rolex schijnt toch het meest waardevast merk te zijn als ik zo lees.
Hoewel geen liefhebber ervan zou ik gaan voor een sub date
Ik hoop niet dat dit een domme vraag is…
Gr en alvast bedankt voor de genomen tijd en moeite
Die onafhankelijke horlogeateliers zijn leuk,maar zijn idd niet bijster vast qua waarde als geen bekende naam aan hangt.
Speake Marin is absoluut een prachtig merk,maar ik denk dat mensen die meer merkbewust zijn en daar ook geld voor neer willen leggen ,veel eerder naar gerenommeerde merken als Rolex e.d stappen dan naar de relatief onbekende merken.
Waarom een Rolex sub kopen als je er geen liefhebber van bent?
Wellicht is ie over 5 jaar bijv. 1000 euro meer waard. Dan loop je voor slechts 200 euro per jaar ‘winst’ met een horloge waar je niet weg van bent en waar je waarschijnlijk ook nog heel voorzichtig mee bent omdat anders je investering beschadigd kan raken. En mocht je hem in de tussentijd moeten laten servicen of er is iets mee, dan verdien je er bij verkoop misschien wel helemaal niets aan.
Zijn wel andere zaken waar je makkelijk een aantal honderd euro per jaar mee kan verdienen lijkt me zo.
Eens met @Santa_Sangre. Waarom voor 17,- euro per maand tegen een horloge aankijken die je niet mooi vind of alleen in de doos zit omdat je bang bent het te beschadigen. De beleving zit in het kopen en dragen van wat je mooi vind, alleen zo komt een mooie klok tot zijn recht.
Mijn denkwijze was …er zijn ZOVEEL rolexen …op de 1 staan andere lettertjes op de dial…maakt die dan zoveel meer waard.
Het is een merk dat iedereen, wel of geen horlogekenner, kent en dat maakt het zo begeerenswaardig.
Mensen denken…kijk een rolex wauw.
Mensen denken niet …een speake marin of tudor wauw.
Voor mezelf wil ik nu iets om door te geven aan zoonlief later…dus zou mooi zijn als dat nu juist buiten de emotionele waarde ook nog iets waard zou zijn
En ik vraag me af of een rolex tov een speake marin/ tudor een betere afweging zou zijn…