Waardeoordeel

Beste mensen,

ik ben van plan binnenkort een horloge aan te schaffen welke al langere tijd op mijn wish-list staat. De Minerva Pythagore I.

Enige nadeel is dat ik het horloge nog nooit live heb kunnen zien en voelen, maar daar gaat verandering in komen! Eind deze week heb ik een afspraak met de verkoper en dan kan ik het horloge dus eens in het echt zien, alleen nu mijn vraag.

Het horloge komt compleet met papieren en doosje en het horloge is nog zo goed als nieuw (door een liefhebber gekocht). Wat zou zo ongeveer de waarde zijn van dit horloge als ik besluit het horloge over te nemen?

Het gaat dus om dit horloge;

ps. dit is de 34 mm en niet de 38mm versie!

Ik weet niet of hier veel Minerva eigenaren zitten, maar ik weet wel dat men hier meer verstand heeft van dit soort (kleinere) merken en hun historie dan ik.

Alle reactie’s zijn welkom! :slight_smile:

Over de waarde durf ik niets te zeggen, maar heb dit arikel al gelezen?
http://www.ornatus-mundi.ch/artikel_11/artikel_11_1.htm Het ziet er goed uit bij Minerva!

En in dit artikel staat ook het bewuste horloge, maar weer geen prijs. Het feit echter dat e er artikelen aan wijden doet het ergste vrezen…
http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/Minervacal48/index.html

JW kijk hier even krijg je even een beeld van de waarde :

http://www.uhrenpreise.de/uhren/misc2/uhren.php?id=99&name=Pythagore

de originele verkoopprijs was $ 1200,- in 34mm en in 38mm $ 75 meer.
die 715 euro lijkt me dus wel reëel .


mooi afgewerkt Minerva caliber48 zit er in de Pythagore (tu)

Welke gids heb je dit uit? Wil ik ook graag hebben ter informatie.

groet hans

Ik denk dat je hiermee erg laag zit; ik heb ze op Duitse sites zien staan voor bedragen tussen de 1.299 en 1.750 euri… http://www.chrono24.com/web/de/suchen/u/index.htm?B1=1&ausstartpage=1&FZART=u&MODELL=minerva

Wel een prachtklok; vooral de perfecte verhoudingen, echt helemaal in balans. Heb er zelf ook ooit aan zitten denken maar vond het toch te duur om er serieus werk van te maken.

Succes,

Gerard

Wanneer de prijs acceptabel is: doen! Ik vind het een prachtig horloge. Mag ik straks bij jou komen kijken?

Gerwin

Die prijzen op chrono24 liggen zo’n 40 tot 50 % te hoog, Gerard.
Als ik de Angelus chrono’s bekijk , zijn dat naar mijn smaak belachelijke hoge (vraag) prijzen.

ik vind dit model in 34mm overigens wel erg klein, zou zeker een 38mm uitvoering overwegen, Jaap-Wim

Hans, die info komt van Time zone, is erg veel te vinden over o.a. Minerva

groet, André

Ik had over de maat van 34mm heen gelezen. Indien mogelijk zou ik ook voor de 38mm uitvoering gaan (bedankt André).

Gerwin

34 mm is wel errug klein idd…

JW ik vind hem prachtig, echt prachtig! Helemaal top! Maar idd zou ik ook proberen de 38 mm versie te bemachtigen.

Hierbij de specificatie van de Minerva Pythagore Grande 38mm

op Timezone staat onder Minerva een interview met de directievoorzitter, en de manier van horloges maken anno
2005 bij Minerva, daar word je stil van (tu)

Groet, André

Bedankt allemaal. Ik heb ook de 38mm overwogen alleen zie ik deze momenteel nergens te koop staan. Ook heb ik weleens foto’s gezien van de 34mm naast de 38mm en daar zitt och een heel verschil in. De maat zou denk ik wel kunnen, alleen de maat van lug tot lug zou denk ik niet echt passen.

Vrijdag wordt trouwens de 1e keer dat ik er eentje in het echt ga zien, dus als blijkt dat die toch te klein is kan ik altijd nog voor een 38mm gaan. We zullen zien wat het wordt. :wink:

Maar waarom zouden jullie voor de 38mm gaan, alleen vanwege de maat of is deze ‘beter’? Is ook wel weer een stuk duurder meen ik.

andre Schreef:

Die prijzen op chrono24 liggen zo’n 40 tot 50 % te
hoog, Gerard.
Als ik de Angelus chrono’s bekijk , zijn dat naar
mijn smaak belachelijke hoge (vraag) prijzen.

groet, André

André, meen je dat dat die prijzen daar echt te hoog zijn? Er staat vraagprijs bij degene waar ik mijn zinnen op heb gezet en als jij nu ook al meent dat ze 40-50% teveel vragen… Dan ga ik er toch wel over onderhandelen.

Ik heb natuurlijk niet het hele aanbod van chrono24 doorgenomen, Jaap-Wim
maar er staan bijvoorbeeld 2 Angelus Chronodato’s met opnieuw opgemaakte wijzerplaten voor 2200 en 2400 euro , en één met een originele (lelijke) wijzerplaat voor 1900 euro.
die zijn echt niet meer waard dan zo’n 1000 euro.
ook de rest van het Angelus aanbod is duidelijk zwaar overpriced.
ik zou toch echt eens gaan kijken op eBay Duitsland / Europa

Groet, André

De oorspronkelijke verkoopprijs in 2000 van de 34mm t.o.v de 38mm was slechts $ 75,-
het prijsverschil nu anno 2006 voor een tweedehands zal ongetwijfeld veel groter zijn.

een 38mm zal nu veel beter in de markt liggen, 38mm vandaag de dag is al niet al te groot voor een herenmodel.
in de Omega speedmaster brochure die ik gisteren van Lucien kreeg, beginnen de herenmodellen bij 39mm en de dames modellen zijn 35,5 mm diameter

blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, en is wat mij betreft ook afhankelijk van je polsdiameter.
vaak kan je zelf ook niet goed beoordelen of een horloge je wel goed staat, is hier al vaker als tip gegeven:

laat iemand anders het horloge omdoen met ongeveer dezelfde polsomvang, en laat iemand anders beoordelen
als jezelf het horloge omhebt of je het staat.

Groet, André

ik vind het mooie klok , en ik kan me bijna niet voorstellen dat 34mm nog als herenmaat verkocht kan worden…ik weet dat ze er zijn en de grote van een horloge is modegvoelig maar ik denk dat je meer plezier met een 38mm zult hebben en vooral langer…

Ik heb al passend geleerd dat een horloge van zo’n 40mm het best bij mij past. Dat is mijn overweging om te zeggen: ik zou voor de 38mm gaan. Wanneer 34mm jou beter staat is er helemaal geen discussie of verschil van mening; dan is het 34mm! Succes met ‘wikken en wegen’.

Gerwin

Jaap-Wim Schreef:

Maar waarom zouden jullie voor de 38mm gaan,
alleen vanwege de maat of is deze ‘beter’? Is ook
wel weer een stuk duurder meen ik.

ik wil iedereen natuurlijk in z’n waarde laten , maar ik kan me gewoon niet indenken dat er mannen zijn waarvoor een 38mm horloge te groot is…