NA: twee Minerva Pythagore in één klap

Zeker een zoektocht. Jij zei ooit dat de 34mm uurwerken minder waren afgewerkt dan de uurwerken in de 38mm. Dat klopt meestal inderdaad. Maar bij deze twee is de afwerking gelijk. Wellicht beide van de laatste serie, en dat ze geen onderscheid meer maakten?

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt. De 34mm die ik gezien/ gevolgd heb hadden niet de zwanenhals en perlage.

1 like

Mooi verhaal en mooie aanwinst

1 like

Proficiat met deze prachtige horloges, die uurwerken echt heel mooi. Ben ‘t met je eens dat de oudere hoekige ook de mooiste zijn, past gewoon meer bij een mechaniekje.
Leuk verhaal ook, goed geschreven!

Grt. Erik

1 like

Hele mooie set zo! :+1:

Geniet ervan!

1 like

Allereerst van harte. Wees er zuinig op!

Waren die Minerva’s van een Nederlandse verzamelaar?

Ik heb zelf in het verleden ook een Minerva gehad en in mijn zoektocht heel veel hulp gehad van een verzamelaar die letterlijk in elk laatje minimaal een handvol Minerva’s had. Ik meen uit mijn hoofd (minimaal) een stuk of 50, vandaar mijn vraag. Het zou namelijk jammer zijn als die de verzameling weg heeft gedaan.

Hier mijn zoektocht; (tijdje geleden)

2 likes

Geweldige review.
Geweldige aankopen.
Geweldig veel plezier ermee !

1 like

Ik weet niet waar ze vandaan kwamen, maar het lijkt me wel. En hier zaten ongeveer 50 Minerva’s in op een totaal van 230. Dus het zou best eens die verzameling geweest kunnen zijn. Maar nu is alles verspreid bij weet ik veel wie. Daar geeft het veilinghuis natuurlijk geen info over. En niemand heeft zich hier volgens mij nog gemeld…

1 like

Heel stom maar het blijkt dat je maar 1 like kunt geven aan een topic. Jouw verhaal is er wel 5 waard :+1::+1::+1::+1::+1:

Good old school, klassieke schoonheid, klassieke waarden.

En dank ook voor bijdrage in ‘freaken met cijfers’

1 like

Interessante info om te lezen.
Schitterend duo en die uurwerken om jaloers op te worden.
Draag ze met liefde, Frank.

1 like

Buitengewoon mooi! :heart_eyes:

1 like

1 like

Mooie exemplaren, veel plezier ervan!
Groet van een mede-Minerva-liefhebber.

5 likes

De Minerva Pythagore Pilot 38 in de ochtendzon. Zie de verschillende effecten van de wijzerplaat en de kleine seconde:

5 likes

Fraaie horloges van een mooi merk !!

1 like

Mooi, mooi, mooi …

Dit is wel een hele mooie !

De 34mm is naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik had besloten de 38mm te houden, en vond de 34 iets te klein voor mezelf. Gelukkig is hij in een interessante uitwisseling naar een mede horlogeliefhebber van het forum hier gegaan!

Schitterende horloges en nog mooiere loopwerken!

Vandaag weer eens de Minerva Pythagore Pilote 38 om. Met als extra een matige foto van de achterkant. Dat vind ik het leuke aan dit horloge. De voorkant is mooi, sportief, en dan zo’n haute horologie achterkant met cotes de geneve, perlage, zwanenhals, anglage, hoe heet het ook allemaal.

4 likes