Waardevastheid: Explorer VS Submariner

Beste leden,

Ik vroeg mij af of tussen de Rolex modellen; Explorer en de Submariner een verschil merkbaar is in waardevastheid. Hierbij uitgaande van een Submariner No-date.

image

2 likes

Je doet je naam wel eer aan!

23 likes

Een grote afschrijving heb je niet als je er eentje koopt waar de kop vanaf is.

De Explorer 14270 en 114270 bijvoorbeeld zijn al in waarde aan het stijgen, omdat ze niet meer in productie zijn.

En bij die 14060 die je post idem dito

1 like

En OT: volgens mij maakt het vooral veel uit of je m tegen de list price koopt. Dan leg je er op de korte termijn waarschijnlijk op toe. Grijs of gebruikt is dit risico minder groot en lijken ze me beide behoorlijk waardevast, met een streepje voor voor de sub.

EDIT: Han was me voor.

2 likes

Want bij een hogere restwaarde koop je je 2e keus? Dan moet je er nog wat tijd insteken tot dat géén argument meer is… :wink:

5 likes

Niet de 2e keus, bij voorkeur heb ik ze allebei :sunglasses:

Dan maakt het dus niet uit. Koop ze lekker allebEI! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Neemt niet weg dat ik geïnteresseerd kan zijn in de waardevastheid.

1 like

Zeker niet, maar als je beide hebt maakt het niet meer uit welke waardevaster is…

1 like

Daar heb je een punt, als ik een geldboom in mijn tuin had staan!

Ik schat de Sub waardevaster in (althans modellen die niet meer in productie zijn). Hoe dan ook is er meer markt (anderzijds meer aanbod) voor dan voor de explorer.

2 likes

@HanDavinci
@Chopin
@acour_jeroen

Bedankt voor de snelle reply’s!

Beide stijgen?!?! Ik zie 14270 eerder dalen

2 likes

Je hebt gelijk Ken, de 14270 is flink aan het zakken. Zou het door het ontbreken van de SEL zijn?

2 likes

Wat kost een goedkope 14270? Die vind ik nog wel interessant

Ik zie ze op Chrono vanaf 3500 staan.

1 like

Ik denk eerder met de maat 36mm vind men klein. De nieuwe met 39mm en betereuurwerk, betere lume, beter band, easy link EN SEL :wink:

1 like

Dat zou kunnen.

Ik had de 214270 een maandje geleden om:

Vond hem drie keer niks. Zou voor hetzelfde geld dus liever een 114270 willen.

36mm coolheid EN SEL :wink:

6 likes

De Submariner is populairder ergo is het ook meer waardevast, maar de prijsstabiliteit van de Explorer is eveneens erg solide (maar wel wat minder).

1 like

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?watchTypes=&query=Rolex+14270+Stainless+Steel&dosearch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=&goal_suggest=1

Deze moeten alleen wel van de andere kant van de vijver komen

1 like