Waardevastheid: Explorer VS Submariner

Ik heb geen idee maar ik denk dat Jasper van @AmsterdamVintageWatches dit wel kan zeggen.
Puur op gevoel zou ik zeggen dat de sub wat waardevaster is.

1 like

Ja de vintage kenner zal wel even een gratis consult geven wat betreft de waardevastheid van moderne horloges :wink:

2 likes

Nou hij lijkt mij voldoende op de hoogte en kent de markt zeer goed lijkt mij. Daarbij gaat het hier niet om een consult maar om een simpele vraag over een verschil tussen 2 modellen.

En niks moet of hoeft, Jasper is vrij om wel of niet reageren en dat maakt hij zelf wel uit.

1 like

Zelf verwacht ik de horloge liefhebberij af neemt in de toekomst. De vraag naar de extreem zeldzame of dure uitvoeringen is klein en verwacht ik wel te blijven bestaan. Maar de horloges tussen de 1000€ en 10.000€ Zie ik niet als prijs stijgend op de lange termijn. Er is volgens mij geen reden aan te geven waarom wel en meerdere redenen van niet dat de kopers van de toekomst er veel geld aan uit gaan geven. Je ziet het aan verschillende dingen dat de vraag en prijs afnemen, oldtimer auto en motoren of audio maar ook veel kunst of muziek instrumenten. Er is altijd een bepaalde vraag en prijs voor bijzonderheden of iconen. Maar of deze gewone Rolex over 10 jaar het zelfde of meer opbrengen zoals in het verleden het geval is geweest is nog maar de vraag. Op kortte termijn met een goede aankoop prijs en de juiste koper denk ik dat er mogelijkheden zijn.

Hey! Dank dat jullie mijn mening hierover willen horen. Allereerst zou ik voorop willen stellen dat je het horloge moet kopen wat je zelf het mooist vind, de investering in je eigen plezier weegt imo zwaarder dan je financiele ROI.

Ook hier geldt dat verleden geen garantie bieden voor de toekomst maar de Sub maakt een sterkere prijsontwikkeling door. Ook de modernere 14060 en 16610 bijv. tov 14270. Bij ADs zijn Explorers ook makkelijker aan te komen. Maaarrrr! Vind de Explorer wel a lot of bang for your buck :slight_smile:

8 likes

http://www.roosbeumkes.nl/rolex.html

Hier staat er eentje voor 3250 te koop. Slechte foto maar lijkt een redelijke staat.

Qua waardevastheid is een sub altijd beter geweest dan de explorer.

2 likes

Bedankt voor je reply!

Dit werd eerder ook al aangehaald. Ik wil niet de indruk wekken dat ik niet kan kiezen tussen beide. Dat is geen probleem. Zoals mijn naam wellicht al suggereert vind ik de commerciële insteek achter zo’n aankoop ook de aandacht waard!

Stel je voor, best case scenario, dat je na zoveel jaar het horloge voor een leuke prijs weer verkoopt, leg je wat geld bij, dan heb je ze alle twee.

1 like

Lijkt een hap uit de uur-wijzer te zitten. Hoe krijgen ze dat voor elkaar…

Is de secondewijzer die je ziet.

Wat is nu eigenlijk je echte doel met de aankoop van een van de modellen?

1 like

Huh? Lees eens terug als je wilt? Je wil tzt een vintage verkopen om twee nieuwe te kopen van de opbrengst?

1 like

@acour_jeroen Jeroen, niets persoonlijks, maar je maakt veel aannames. Dit is hypothetisch.

Koop een Seiko SKX007, altijd goed…

Ik deed geen aanname, ik stelde een vraag.

Mbt die quote : Ik zeg ook niet dat wat je schetst niet kan, ik snap alleen niet exact hoe je het (qua scenario) bedoelt. Vandaar de vraag.

Ik zou willen eindigen met een Rolex Explorer, maar dat is op dit moment voor mij totaal niet realistisch.

Dit zijn jouw woorden uit je voorsteltopic van 2 dagen geleden. Ik stel voor dat je je eerst inleest en vervolgens dit soort vragen stelt. Houden we het gezellig.

2 likes

Nu zie ik het! Inderdaad een goede foto

Het was gewoon maar een vraag…Het forum is er toch juist om te leren en vragen te stellen. Lijkt mij geen aanleiding tot commotie…

Het lijkt er anders wel op dat je je ‘hypothetische’ stellingen beter op een beleggingsforum dan op een hobby/verzamelaarsforum kan poneren…

2 likes

Prijsontwikkelingen, modellen etc etc kan je prima terugvinden met de zoekfunctie. Is namelijk al veel over geschreven. Daarnaast kan niemand je vertellen wat het exact gaat worden. Blijf bepaalde modellen die je zou willen kopen volgen en je ziet vanzelf wat de prijzen in de markt doen. Je kunt zelf zoeken naar horloges die zijn verkocht op het forum,

Ach, ik snap het wel.

New member, grote dromen. Bijna klaar met de studie, in het hoofd al de droombaan en over een jaar 5 Rolexen in de doos.

Zit ik er ver naast? :sunglasses:

3 likes

@HanDavinci
@acour_jeroen
@Skyjack
@Rocky86

Bedankt boys… Wat hieronder gewoon staat is dat je eerst 1/2 hebt, en daarna 2/2, door slim om te gaan met de marktomstandigheden. Jullie maken er een te grote heisa van.