Vraag mij af. Ik heb nu voor het eerst een horloge met een doorzichtige achterkant. Super mooi alleen als je het horloge draagt, wat je het meeste doet zie je er dus niks van.
Wat is de reden van fabrikanten dit te doen ? Alleen omdat het kan?
Vraag mij af. Ik heb nu voor het eerst een horloge met een doorzichtige achterkant. Super mooi alleen als je het horloge draagt, wat je het meeste doet zie je er dus niks van.
Wat is de reden van fabrikanten dit te doen ? Alleen omdat het kan?
Omdat er vraag naar is. In sommige gevallen vind ik het ook wel wat toevoegen.
Zodat de echte liefhebber het uurwerkkan zien.
Een openheart is nog zo iets wat een fabrikant kan doen. Zelfde als geskelleteerd.
associeer ik toch meer met newbies, in de horlogehobby. Velen komen wat later toch tot de conclusie dat een horloge hier esthetisch zelden tot nooit van opknapt.
is nogal een acquired taste, in mijn beleving. Soms wel interessant om naar te kijken. Maar ook dat maakt een horloge er meestal niet mooier op, vind ik dan.
Voordeel van een zichtbodem vind ik dan weer dat je er niet de hele dag tegenaan hoeft zitten kijken. Maar het kan wel.
Wat is de rede dat mensen extra geld betalen voor een auto zonder dak?
Gelukkig ieder zo zun smaak.
Open heart komt er van FC over 2 maanden en geskeleteerd heb ik al van Tag heuer.
Dus voor mij ik ga lekker tegen alles in hahahah
Lekker doen! Het is sowieso een heel persoonlijk ding, wat je mooi vindt en wat niet. Alleen jij bepaalt dat!![]()
En gefeliciteerd, alvast!![]()
Dan kan het horloge iets goedkoper geprijsd tov een volledig 18k caseback monteren.
Daarom, denk ik.
Zelf heb ik er niet veel mee. De hoeveelheid uurwerken die ik wil zien omdat ze onderscheidend ontworpen of afgewerkt zijn is maar klein, en om dan zo’n zieltogende Miyota, SII / Seiko of Selitta door zo’n venstertje te zien is niet verheffend.
Er schijnt vraag naar te zijn.
Gefeliciteerd. Als je geen foto post is het niet gebeurd.
Ach, jij vind duikhorloges mooi. Zo heeft iedereen wel wat.
Marketing! ![]()
Ik vind het wel mooi trouwens. Maar uiteraard volstrekt overbodig bij een dikke duiker zoals mijn Omega Seamaster. Maar wel mooi. Vind ik … ![]()
Met een ‘t’. Enne ik vind duikhorloges ook mooi. Iedereen een andere smaak, da’s best leuk! Anders zou het maar saai worden. ![]()
Omdat ik anders hun horloges niet koop.
Tenzij duikhorloges. Om praktische redenen ben ik daar vergevingsgezinder op.
Er was ooit een tijd dat ik het leuk vond om een NH35 door zo’n glaasje te zien. En ik was ook gelukkig.
Jij houdt van de afwerkingstechnieken van uurwerken. Ik hou ervan de bewegende onderdelen en ziel te zien.
Ah! Een Studio Underd0g! Leuk.
Welke smaak? Mint, Watermeloen, Pizza, iets anders?
Ik weet niet eens of ik wel een. ziel heb, man. ![]()
Bewegende onderdelen, prima, dat kan een mens fascineren. Daarom wilde ik het Wouda gemaal altijd graag in actie zien. Die onderdelen zijn wat groter.
De Mint Ch0c Chip (Gen3)
Cool. Da’s een mooie smaak. Fris ook. Beter dan Pizza. Al helemaal de aangebrande variant.
Da’s reden genoeg.
Dan ziet de drager ook al het werk wat de maker in de afwerking of decoratie heeft gestoken.
De vraag is daarom ook om te draaien: waarom worden uurwerken zonder zichtbodem gedecoreerd?
Enkel voor het uitzicht gedurende een aantal uur per 5 jaar tbv de horlogemaker? Wel, die heeft dat ook wel gezien na 3 maal hetzelfde horloge open te hebben gemaakt.