Waarom achterkant doorzichtig?

Mee eens. Rolex gaat daarin zelfs nog een stap verder… en werkt zelfs de VOORKANT van het uurwerk, waarop de wijzerplaat zit, gemonteerd af met perlage.

2 likes

Omdat het hartstikke leuk is om je horloge ook daadwerkelijk in werking te zien. Maakt mij echt niet uit of ik naar een standaard ETA kijk of een veel hoogwaardiger afgewerkt uurwerk.

Daar ben ik inmiddels ook achter :smiling_face:

Dat is onverwacht. Meestal reageert je huid juist slechter op het metaal dan op het glas.

3 likes

Dan kan je er foto’s van maken om op een horlogeforum te zetten!

4 likes

Wellicht dit Seiko 5 model niet helemaal mijn ding. Vloog als een soort UFO op mijn pols waardoor ik nooit echt een goeie fit had. Het was wat een topzwaar ding waarbij de caseback echt als een cirkel op mn pols lag. Zal dus daar wel aan gelegen hebben.

Ik vind het mooier. Zit er een mooie rotor, binnenwerk, in en dan doen ze er een metalen afdekplaatje overheen of een mooie glazen afwerking. Dan gaat mijn voorkeur uit naar glazen afwerking.

1 like

Dan zit je met dat subjectieve “mooi” natuurlijk.

Een Omega 321 mag gezien worden vind ik, maar een Rolex 3230 mag gerust een dekseltje over imo. Een ander gaat daar een andere mening over kunnen hebben.

Dus waar trekt de manufacturer de lijn.

Moet het antwoord op de openingsvraag niet zijn dat het goedkoper is?

Rolex ontwerpt uurwerken die gericht zijn op betrouwbaarheid, precisie en duurzaamheid, niet op visuele complexiteit.

Alleen als de dichte deksel van edelmetaal is. Anders is een zichtbodem duurder om te maken.

Optie voor de twijfelaars: gewoon allebei :upside_down_face:

4 likes

Omdat het vet is om naar de techniek te kijken.

5 likes

Eens. Erg vet zo. Ik heb mijn eerste horloge met doorzichtige achterkant en vind het wel heel gaaf

STOUT!

STAUDT!

3 likes

Echt wel.!!

Niet mee eens. Ik vind de 3230 een knap stuk techniek, en zie die graag. De 4130 vind ik ook knap.

Ik trek de grens bij

1. onafgewerkte uurwerken. Het kan vast prima lopen, maar als het gewoon echt onoogelijk is, dus nergens ook maar een blauw schroefje of polished bezel te bekennen, tja, wegfrutten achter massief klepje

2. als het mechaniek veel, veel kleiner is dan de kast zelf. Een 2824 in een 45mm Laco B-uhr, die zwemt haast in de kast. Ziet er niet uit. Loopt prima, echt, maar please: dicht klepje is hier echt prima.

verder, als het de dikte onder de 15mm houdt bij chrono’s en onder de 12 bij non-chrono’s, mag massief ook hoor.

1 like

Precies dit!

1 like

Waarom?
Omdat het kan, omdat het mooi is, en geeft extra info natuurlijk.
Als iemand mijn horloge wilt zien, kan het evtl even af en kan het uurwerk deels te bewonderen zijn.
Het hoeft dus niet en voel je vooral niet verplicht om er 1 te nemen. :hugs:

1 like