Waarom achterkant doorzichtig?

Ik haat dingen die geluid maken, dus zoiets is prima in een museum, maar zou ik nooit tolereren in m’n horlogekist. Als je gewoon in stilte wilt kunnen checken hoe laat het is zonder een telefoon aan te raken is dit niet je ontwerp, zeg maar. :slight_smile:

Die hobnails op de achterkant van dat uurwerk, daarentegen, die zijn smull0n. :+1:

Even een plaatje voor de sfeer:

Wat helaas te weinig gedaan wordt in horlogeland, en waar Longines weer erg toffe dingen mee doet voor de Heritage Conquest, is medaillons. Neem nu dit:

Het horloge heb ik niet meer, maar de caseback was fantastisch.

7 likes

Waarom achterkant doorzichtig? Omdat lekker!

Verhaal duidelijk? Dank niet nodig! Werkwoord ook niet :raised_hands:t2:

9 likes

Dank én lekker :wink:

Was toch een uitvinding van Breitling?
“In de motor kijken”.

3 likes

Nee, omdat de voorkant in dit geval veel spannender was. :wink:

1 like

Welk horloge is dit? Mooi die concave lugs!

3 likes

Lijkt me de Borman Moonphase

1 like

Op het moment dat je losse onderdeeltjes ziet dan is het tijd voor een service. :slightly_smiling_face:

1 like

hahah dat kan ook een reden zijn :sweat_smile: :see_no_evil:

1 like

Dat doet me denken aan Panerai. Bekende Instagrammer Perezcope is daar ooit ingedoken.

Hier een uurwerk van Panerai, met zichtbodem. Waarbij Panerai alleen de zichtbare delen van het uurwerk heeft voorzien van perlage. :sweat_smile:

Leuk artikel om eens door te nemen. Sluit ook goed aan op dit onderwerp als het gaat over de afwerking van uurwerken.

5 likes

Toch jammer dat een open case back bij quartz horloges niet gangbaar is. Het lijkt me fijn om bij twijfel direct te zien dat er echt nog steeds een batterij inzit…

:thinking:

1 like

Klopt helemaal……veel voor weinig :+1:t4:

Omdat dat dunner is.

Hoe kom je daar nou toch bij?

Er zijn hier zelfs leden die om die reden de zichtbodem hebben vervangen.

Hij bedoelt waarom er uurwerken gedecoreerd worden terwijl deze geen zichtbodem hebben. Bij de duurdere horloges zit er nauwelijks verschil tussen de dikte met of zonder zichtbodem.

1 like

Traditie? Namaak moeilijker maken? Trots?

2 likes

Nog een keer de Praeludium van Staudt, maar nu echt m’n eigen horloge (fotootjes zojuist gemaakt).
Ik zag tot m’n schrik dat de foto die ik gisteren hier plaatste niet m’n eigen horloge was, maar een foto die ik eens heb opgezocht toen ik een Staudt aan het overwegen was.

6 likes

Omdat deze fabrikanten exact de tegenovergestelde redenering van Panarai :point_down:t3: hanteren

Ik ben liefhebber van een zichtbodem, maar er is iets inherent chique aan de wetenschap dat een horloge een uurwerk heeft wat perfect is afgewerkt ook al gaat de eigenaar het nooit zien.

2 likes

verwerkt in de deksel zijn leuk inderdaad. Maar die lasergravure op die KS deksel steekt dan weer erg af :grimacing:

Bij KS doen ze wel die cote de Genève gewoon beter dan half Genève hè. Net wat fijner altijd :slight_smile:

Ik weet niet of dit een ding is maar met mijn Seiko 5 SNXS79 reageerde mijn huid niet heel lekker op dat glas van de achterkant. (En ja de stickers etc waren er al af.) Sindsdien ook niet meer een horloge gehad met zo’n caseback. Ik weet dus niet of dit iets is wat anderen ook hebben :sweat_smile:

2 likes