Waarom deze dan niet ?

De afgelopen jaren hebben al aardig wat horloges mijn pols gesierd en al heel veel zijn weer vertrokken.

Mijn vrouw grapt altijd dat ze nooit verstofd en beschadigd kunnen raken bij het tempo waarin ik ze weer van de hand ( pols ) doe.
" Heb je eigenlijk wel een horloge dat je al langer dan twee jaar in de collectie hebt ? " vroeg ze.

Daar moest ik even serieus over nadenken, maar er is er maar één.

Niet de duurste.
Niet de meest bijzondere.
Een soms lawaaiig Miyota uurwerkje.
Een stalen band die lekker zit maar die alleen met veel moeite en een hoop gevloek te verwisselen is.
Een te lange originele leren band.
Wat krassen op de kast.

Het is mijn Laco Augsburg 39mm.

Wáárom heeft deze nou alle slachtingen in mijn horlogebox overleefd ?

Misschien is het wel de simpelheid van het design.
Je weet in één oogopslag hoe laat het is met die grote wijzers en duidelijke markering.
Hij loopt super strak op tijd.
Pakken, schudden, lopen, geen gedoe met datum.

Maar vooral, hij draagt héérlijk.

Afgelopen jaar twee banden voor laten maken bij Pattini straps die hem imho super staan.

HEB JIJ NOU OOK ZO’N HORLOGE DAT AL JE HOROLOGISCHE STORMEN AL HEEFT OVERLEEFD ?




30 likes

Mwah, niet helemaal nog. Maar ik denk deze nu :


Zou bij god niet weten wat ik hieraan moet veranderen.
Twijfel alleen nog voor die chronomaster (uiteraard niet die met dat lelijke adelaartje erop) van ze, maar dan heb je iets wat tikt :thinking: ipv zweeft voor 4 x de prijs. Tja.
Voegt het wat toe? Niet echt, dus laat maar.

5 likes

Ik koop eigenlijk met name keepers…

2 likes

Heb nog geen afscheid van een horloge kunnen en durven nemen. Komt wellicht ook nooit

1 like

Duurste is geen garantie voor een blijvertje.

Specifiek (flieger) maar mooi eenvoudig.

Zelfde als in mijn Corgeut flieger van AliExpress, loopt strak op tijd, wel lawaaierig.

Stalen band vind ik echt niet staan op een flieger, die moet echt lekker op leer naar mijn mening.

Jammer van de krassen…

1 like

Deze gaat nooit meer weg! Gewoon omdat ik het ontwerp heel mooi en uniek vind en het horloge heel comfortabel draagt.

12 likes

Aha u bent spelersmakelaar :wink:

10 likes

Elke keer als ik deze in het blauw zie jeukt het om hem te kopen.
Ervaring heeft me echter geleerd dat 48mm lug to lug te groot voor me is.
Maar het is een absolute schoonheid :ok_hand:

1 like


Deze zal altijd bij me blijven.
Een Star uit de tijd van voor de open-hart tijd. Niet te groot en ik hou wel van waffel patroon in de wijzerplaten.
Veelzijdig in draag comfort en te vergelijken met uitstraling en klasse van een Sarx. :+1:

7 likes

Ik denk dat het geheim in de eenvoud zit. Hoe saaier, hoe interessanter het horloge blijft… bij mij dan toch.

2 likes

Ik heb deze in de Aristo uitvoering van titanium met 2824 en ben er net zo gek op als jij om dezelfde redenen. Super simpel, super effectief en draagt prima.

1 like

Zeer mooi met de bruine band :heart_eyes:

1 like

Je kan er 300 meter diep mee duiken
Je kan ook in de nacht zien dat het tijd is om naar huis te gaan
Hij is van titanium en de kroon is ook veilig opgesloten
Niks protserigs aan, er staat zelfs geen merkje op
1x in de week opwinden, en geen gedoe met de datum
1x in het half jaar een minuutje corrigeren (en dat doe ik dan maar gelijk met de zomer- en wintertijd)

Kortom… een heerlijk horloge :slight_smile:

9 likes

Qua forum toelaatbare horloges niet. Mijn oudste is een fake IWC (hoogstpersoonlijk in Peking gekocht), dus die deel ik hier niet. Andere horloges heb ik minder dan 2 jaar. Erfstuk van mijn vader nog het langst. En die gaat nooit, nooit, nooit weg. Net als mijn eerste paar aankopen (Staudt Praeludium en Junghans Max Bill). Voor beiden geldt: kleuren passen mij als een jas, tijdloos, mooi, feest om naar te kijken, etc. Nee, mijn vraag is eerder: welk horloge vertrekt als eerste? Nog geen idee…

2 likes

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Erfstuk van mijn opa heb ik niet eens meegerekend, maar die heb ik nog langer idd.

1 like

Deze uit een soort van nostalgie. Als hij wat waard was geweest was hij al lang pleite geweest, dat moet ik wel toegeven. Ik heb dit ding al 18 jaar. Vind 'm al 8 jaar niet mooi meer, want geïntegreerde band. :slightly_smiling_face:

Deze heb ik samen met m’n partner gekocht. Ik had 'm één keer bijna verkocht, begin dit jaar, maar dat ging niet door. Ergens krijg ik niet over m’n hart om hem nog eens in de etalage te zetten. Zes jaar in bezit, op het moment.

Deze gaat niet in de etalage, is niet in de etalage geweest, en heb ik ook sinds 2017. Zes jaar in bezit, geweldig horloge. De juiste maat, de juiste specs, altijd draagbaar, wat je ook doet.

Een aanpalig topic bestaat trouwens al een tijdje:

Daar kun je dingen posten die je minstens drie jaar hebt. :slight_smile:

3 likes

Vanaf lange tijd alleen forever horloges en ja ik heb spijt van eerdere verkopen, waarschijnlijk van onzeker zijn van…

1 like

Als ik ff nadenk…

In het verleden heb ik altijd een “one” watch collectie gehad ( onbewust )
Rond mijn 15e kocht ik bij de ( voor wie zich het herinnert ) Kijkshop een Casio, het type weet ik niet meer, ik kocht m omdat ik er toen een instant klik mee had. Deze heb ik vorig jaar van ellende in de kliko gedeponeerd… daar was geen redden meer aan.

Toen ik 21 was, kreeg ik van mijn ouders een goudkleurige Citizen Quartz, deze heb ik nog steeds, en gaat ook niet weg, ( geen economische waarde ) Maar deze heeft denk ik misschien een jaartje om mijn pols gezeten.

Op mijn 32e kocht ik deze Fossil. Dit was ook mijn trouwhorloge ( de originele bundband was weggesleten ) dus nu zolang ff op een te kleine Nato gezet. Een paar maanden geleden weer eens van 2 verse batterijen voorzien. En gepoogd te dragen, maar inmiddels voor mij te groot ( +/- 40 mm ) Maar gaat niet weg ivm dezelfde reden als de Citizen.

6 likes

Vooropgesteld: ik gun het hier iedereen, 1 of meerdere horloges die zo goed bevallen dat ze elke flipperaktie overleven. Behalve het uitproberen van vanalles, is dat toch wel voor velen het doel: het in hun ogen perfecte comfortabele horloge.

Hoewel ik de volgende 2 dit jaar pas heb gekocht, ben ik hiermee wel het meest in mijn nopjes. De beide King Seiko’s.

15 likes