Waarom deze dan niet ?

Deze zal altijd bij me blijven.
Een Star uit de tijd van voor de open-hart tijd. Niet te groot en ik hou wel van waffel patroon in de wijzerplaten.
Veelzijdig in draag comfort en te vergelijken met uitstraling en klasse van een Sarx. :+1:

7 likes

Ik denk dat het geheim in de eenvoud zit. Hoe saaier, hoe interessanter het horloge blijft… bij mij dan toch.

2 likes

Ik heb deze in de Aristo uitvoering van titanium met 2824 en ben er net zo gek op als jij om dezelfde redenen. Super simpel, super effectief en draagt prima.

1 like

Zeer mooi met de bruine band :heart_eyes:

1 like

Je kan er 300 meter diep mee duiken
Je kan ook in de nacht zien dat het tijd is om naar huis te gaan
Hij is van titanium en de kroon is ook veilig opgesloten
Niks protserigs aan, er staat zelfs geen merkje op
1x in de week opwinden, en geen gedoe met de datum
1x in het half jaar een minuutje corrigeren (en dat doe ik dan maar gelijk met de zomer- en wintertijd)

Kortom… een heerlijk horloge :slight_smile:

9 likes

Qua forum toelaatbare horloges niet. Mijn oudste is een fake IWC (hoogstpersoonlijk in Peking gekocht), dus die deel ik hier niet. Andere horloges heb ik minder dan 2 jaar. Erfstuk van mijn vader nog het langst. En die gaat nooit, nooit, nooit weg. Net als mijn eerste paar aankopen (Staudt Praeludium en Junghans Max Bill). Voor beiden geldt: kleuren passen mij als een jas, tijdloos, mooi, feest om naar te kijken, etc. Nee, mijn vraag is eerder: welk horloge vertrekt als eerste? Nog geen idee…

2 likes

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Erfstuk van mijn opa heb ik niet eens meegerekend, maar die heb ik nog langer idd.

1 like

Deze uit een soort van nostalgie. Als hij wat waard was geweest was hij al lang pleite geweest, dat moet ik wel toegeven. Ik heb dit ding al 18 jaar. Vind 'm al 8 jaar niet mooi meer, want geïntegreerde band. :slightly_smiling_face:

Deze heb ik samen met m’n partner gekocht. Ik had 'm één keer bijna verkocht, begin dit jaar, maar dat ging niet door. Ergens krijg ik niet over m’n hart om hem nog eens in de etalage te zetten. Zes jaar in bezit, op het moment.

Deze gaat niet in de etalage, is niet in de etalage geweest, en heb ik ook sinds 2017. Zes jaar in bezit, geweldig horloge. De juiste maat, de juiste specs, altijd draagbaar, wat je ook doet.

Een aanpalig topic bestaat trouwens al een tijdje:

Daar kun je dingen posten die je minstens drie jaar hebt. :slight_smile:

3 likes

Vanaf lange tijd alleen forever horloges en ja ik heb spijt van eerdere verkopen, waarschijnlijk van onzeker zijn van…

1 like

Als ik ff nadenk…

In het verleden heb ik altijd een “one” watch collectie gehad ( onbewust )
Rond mijn 15e kocht ik bij de ( voor wie zich het herinnert ) Kijkshop een Casio, het type weet ik niet meer, ik kocht m omdat ik er toen een instant klik mee had. Deze heb ik vorig jaar van ellende in de kliko gedeponeerd… daar was geen redden meer aan.

Toen ik 21 was, kreeg ik van mijn ouders een goudkleurige Citizen Quartz, deze heb ik nog steeds, en gaat ook niet weg, ( geen economische waarde ) Maar deze heeft denk ik misschien een jaartje om mijn pols gezeten.

Op mijn 32e kocht ik deze Fossil. Dit was ook mijn trouwhorloge ( de originele bundband was weggesleten ) dus nu zolang ff op een te kleine Nato gezet. Een paar maanden geleden weer eens van 2 verse batterijen voorzien. En gepoogd te dragen, maar inmiddels voor mij te groot ( +/- 40 mm ) Maar gaat niet weg ivm dezelfde reden als de Citizen.

6 likes

Vooropgesteld: ik gun het hier iedereen, 1 of meerdere horloges die zo goed bevallen dat ze elke flipperaktie overleven. Behalve het uitproberen van vanalles, is dat toch wel voor velen het doel: het in hun ogen perfecte comfortabele horloge.

Hoewel ik de volgende 2 dit jaar pas heb gekocht, ben ik hiermee wel het meest in mijn nopjes. De beide King Seiko’s.

15 likes

Slechts 2 stuks langer dan 2 jaar :thinking:

4 likes

Ik had mijn vorige post per ongeluk al doorgedrukt, ik was eigenlijk nog niet helemaal klaar.

Dit horloge heb ik net een week of 3… maar wel bijna 24/7 aan, gaat alleen af als ik ga douchen. ( hoeft eigenlijk niet want 100m WR. ) Maar dit horloge zit gewoon als gegoten, soms merk ik niet eens meer dat ik m aan heb. Gewoon een stevig en simpel horloge. Meer zoek ik ook niet. ( en ook nog eens met een “afwijking” van 1 á 2 seconden per dag, dus daar hoef ik ook niet echt naar om te kijken ) Dus deze zou voor de komende jaren nog wel eens mijn laatste aankoop kunnen zijn. Hoewel ik zeker kan genieten van andere horloges, maar voor mijn gevoel ben ik wel klaar. ( samen met mijn andere 2 Seiko5jes )

8 likes

Ah, een hele mooie Vario… Uiteindelijk heb ik die laten liggen. Heb van Vario de trench watch…

1 like

Ook een hele mooie! :hugs::pray:t3:

1 like

Als ik deze zou hebben zou ik die ook nooit weg doen! Ik ben ook helemaal weg van b-uhr fliegers, niet dat ik er 1 heb hoor.

1 like

Bijna 3 jaar geleden gekregen van mijn vrouw en kindjes. Deze gaat ook nooit weg.

2 likes

Lekkere lume :ok_hand:

1 like

Dank je…

1 like