Waarom draait die niet?

[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:32, topic:385229, full:true”]
Duikhorloges worden in het glijdende spectrum van 100-1200 meter water resistentie verkocht, en heel soms nog meer. Veel ervan op 200 meter, maar de ISO standaard is kristalhelder. De Oris 65 is daarmee een volwaardige duiker.

Ook heb ik field-, dressy- en piloten-horloges gehad, en sommige nog in bezit, die 200-300m water resistent waren.

De les is dat niet alle duikhorloges 200m WR zijn, en niet alles wat 200m WR is is ook een duikhorloge.

Ik niet, want geen lume op de secondewijzer.

Ehhh en wat is mijn longiness dan?
GEEN lume geen draaibare bezel, wel een geschroefde kroon en wel 30atm oftewel 300 meter?

Ik vind de zwarte uitvoering mooier, het groen is een beetje harde kleur aan je ogen. Maar dat is persoonlijk. Volgens mij heb je aan de Invicta een goede koop! Schroefkroon en een doorzichtige achterkant volgens mij als ik op hun website kijk. Altijd leuk om de automaat te zien lopen en opwinden.

Dan kun je met een gerust hart overvallen worden door een plensbui.

Gewoon een waterdicht horloge. Hopsakee.

Power reserve

1 like

@lencoth @lassale

Dit is het goede antwoord:

3 likes

Zo, dan zat ik er behoorlijk naast…

Deze LC heeft wel een rood/witte indicator die de power reserve aangeeft, vandaar mijn verwarring. Het model heet trouwens power reserve.

1 like

Ok ik heb ze beiden naast elkaar gezet en de +/- punten tegen elkaar weggestreept dat me op de volgende conclusie brengt:

Pulsar oogt sjieker tov de invicta(Maar dat vond ik meteen al)
De invicta heeft een cyclop (dat is prettig voor mijn slecht zicht) tov de pulsar
De bezel van de invicta draait wel tov de pulsar
De pulsar voelt beter aan dan de invicta
Het groen van de pulsar is netter tov de invicta, de invicta oogt wat goedkoper.

Het blijft toch jammer dat de bezel van de pulsar niet draait of ik doe echt iets verkeerds.

Tussen mijn oren is dan een niet draaiende bezel horloge gewoon niet af.

Als de pulsar had gedraaid was ik zeker voor deze gegaan maar ik vind een ring, geen ring, ondanks de grip tandjes op de bezel, als die niet draait. Maar dat ben ik.

Wat vinden jullie van beiden naast elkaar:?

Vind de powerreserve zinvoller :grinning:

1 like

Heb ik het nu verkeerd dat er ringen zijn die je eerst lift of push moet geven voor je gaat draaien? Beveiliging om onvrijwillig verzetten te vermijden. Kan me helaas merk niet meer voor de geest halen.

Want? Waarom zou je dat niet doen?

Yes daar is het metertje voor! In 1x goed geraden!

Niet gegoogled stiekem?

Een chrono-indicator:

Volledig wit = chrono staat op reset. Nul.
Volledig rood = chrono staat stil.
Rood / wit = chrono loopt.

Klopt. Gelukkig heeft die jlc die ik toonde 70 uur voorraad… dus als die is gestopt dan is die kapot of ik heb m niet om mijn pols.

of ik lig als 70 uur dood in de goot. Dat kan ook.

2 likes

Wat maakt het uit wat wij vinden .
Jij vindt de cyclops een pluspunt.
Ik vind zo’n puist een afknapper 2 punt 0
Dus aan mijn mening heb je in ieder geval nix

Ik denk dat ErnieP het juist heeft, verkopers geven soms ook verkeerde info, als die het toch blijft volhouden een mailtje sturen en vragen om het terug te sturen. Laten zij er dan maar een sturen die wel draait. Denk dat die dan zegt dat ie zich vergist heeft!

En met push bedoel je een stevige draai aan geven?

Op google kom ik ook pulsar chrono horloges tegen met een tachymeter bezel inlay in combinatie met die ribbeltjes. Dus volgens mij gewoon puur styling.

De Pulsar vind ik chiquer qua uitstraling, jammer dat de bezel niet draait. Invicta is praktischer voor jou, ook door de cyclops. Maar eerlijk gezegd vind ik m wat hard qua kleur.

Ik vind de Pulsar veel te groot. De Invicta is als het goed is 40mm en ziet er uit als 34 naast die Pulsar.

Ja ik vind het groen ook te hard.

Ik hou van grote horloge kasten