Waarom hebben we eigenlijk een chronograaf?

Ha Lex, heb je toch mijn NA van de Cornich gemist, veul mooier dan die Sternglas. Zie je ook geen sec.wijzer op lopen en toch wel iets duurder dan €300,00 dat dan weer wel. Maar weet dat die inmiddels, die ik in die kleurstelling heb al gestegen is tov de listprijs. Nergens meer te koop, dus geen risico dat ik die op elke hoek van de straat tegenkom. Zou zeggen, neem eens een kijkje bij mijn NA en geef je oordeel wat je van deze vindt :+1:

1 like

Die had ik inderdaad gemist Ferry, en tsja… veel mooier…
Ik vind de Corniche prachtig!
Maar de Sternglas ook.
Kan moeilijk vergelijken, beiden hebben een totaal verschillende stijl.

Maar je hebt zeker wel een knaller. Alle waar naar zijn geld. LE is ook altijd leuk, voor als je daar een crush op hebt. Zeldzaam of beperkt in aantal is altijd leuk. Het aardige van sommige vintage horloges is dat ze vanzelf zeldzaam worden. De tandjes des tijds hè? Die vreten veel op. Wat er dan van overblijft en wat daarvan dan ook nog in een mooie conditie is gebleven is vanzelf zeldzaam en limited.
Staat alleen geen nummertje op van # zoveel / van zoveel.

Samengevat: Prachtig ding Fer, die Corniche. Heerlijke aanwinst. Snap dat je er blij mee bent. Geniet er van. Oh ja, ik heb genoten van de mooie foto’s die jouw huisfotograaf @Assie62 er van gemaakt heeft. Doet ze prima!

3 likes

Heb deze mecaquartz van een toch tamelijk bekend merk op de kop getikt om eens met het concept aan de slag te gaan, nieuw en ver onder “list” en veel minder dan die sternglass. Bevalt wel aardig maar weet nog niet zo goed wat ik van de bruine dial vind.

3 likes

De bruine dial is mooi, maar hij knalt er pas uit als er je geen ton-sur-ton bandje monteert. En dan kun je gekke dingen doen, zoals verschillende pasteltinten lichtblauw of allerlei soorten groen, iets oranje-achtigs of gewoon beige. Begin maar eens met de Nato van die Tudor (al zal die te breed zijn zeker?).

2 likes

Wel een hele mooie Nato!

1 like

yes, goeie tips! En die nato is inderdaad te breed. Leukste tot nu toe was een camo nato, grappig genoeg, hoewel gewoon grijs ook staat (maar dat is de blauwe spijkerbroek van de horlogewereld). De kwaliteit van de strap op de tudor is trouwens maar zo zo, ziet er leuk uit op foto’s maar een beetje stug in het echt. Cheapest Nato Straps doet z’n naam eer aan :sweat_smile:

2 likes

Wat zou iets zijn om het Chrono aan te voelen?
Ik zit al een tijdje te kijken naar Casio zn analoge chronos. Of de swatch irony die me dan toch meer doen denken aan de speedmaster (sowiso meer dan de MoonSwatch spul).

Iemand enige aanbevelling??

Misschien voor de zomer.

1 like

Seagull 1963?

1 like

De Seiko Ssb479, zie topic :slight_smile:

2 likes

Die Swatch is leuk, kwam hier gisteren nog voorbij, dacht ik. En ik kan een bezoek aan de Swatch store in Utrecht aanraden. Dan kun je ze mooi uitproberen.

1 like

waarom?
Eigenlijk heel plat: omdat het kan :melting_face:
Wat pakweg 6 jaar geleden begon met een Seagull eindigde uiteindelijk met een mini Jumbo.
Eentje welke vorig jaar (behoudens het glaasje, dat laat ik bewust zo) in oude luister hersteld is door een vakman.
Benieuwd naar het hele verhaal tussen Zeemeeuw en mini Jumbo: check out

Voor mij zit de chronograaf functie alleen op een horloge omdat ik het mooi vind. Ik gebruik het werkelijk nooit, maar begrijp dat het voor de olie dus wel belangrijk is om deze af en toe te laten draaien. Bedankt voor de tip.

2 likes

de missing link

1 like

3 likes

Ik gebruik mijn Speedmaster altijd als ik moet berekenen wanneer ik de thrusters uit moet schakelen. Vaker gebruik ik hem tijdens de start van wedstrijden om de deelnemers 2 minuten tussenruimte te geven, maar sinds ik eigenlijk een leesbril nodig heb gebruik ik daar steeds vaker mijn Garmin voor.

Verder is het gewoon mooi en ik laat de chrono soms gewoon even tijdje lopen, alleen al fijn om alles imbeweging te zien.

1 like

Deze nieuwe van Wolbrook is best lekker, met een Franse automaat…

1 like

Een chronograaf heeft voor mij meer tegen als voor en daarom wil ik me er geen fan van noemen.
Ik heb er dan ook maar één, die ik overigens erg waardeer.

7 likes

Moet je een mooie kopen :slightly_smiling_face:
Horloges zijn sowieso overbodige dingen eigenlijk.

4 likes

Overwegingen over drie chrono’s / timers: