Waarom heeft rolex geen transparante achterkant?

Weet iemand waarom rolex eigenlijk geen transparante achterkant gebruikt?

Nu heeft elk merk natuurlijk zijn eigen stijl. Maar persoonlijk vind ik het wel mooi wanneer je bij mechanische horloges het uurwerk ook daadwerkelijk ziet.

Geen hele belangrijke vraag maar ben wel nieuwsgierig of er een gedachte achter zit.

Omdat het uurwerk niet zo interessant is…:smiley:

Omdat op een duiker geen open achterkant hoort of nodig is.

Haha, is dat ook echt zo?

er zijn een hoop merken die een ETA uurwerk ook verfraaien en tonen. Een rolex uurwerk zou toch wat bijzonderder moeten zijn toch?

xanderx Schreef:

Haha, is dat ook echt zo?

er zijn een hoop merken die een ETA uurwerk ook
verfraaien en tonen. Een rolex uurwerk zou toch
wat bijzonderder moeten zijn toch?

Nee, niet bijzonderder. Het uurwerk is gewoon goed, zonder opsmuk.

Ja maar het blijft ook gewoon een massa product;)

@bert

Eens! Het is niet nodig.

Maar ik denk dan zelf altijd een beetje, dan kunnen ze er net zo goed een veel goedkopere quartz uurwerk instoppen. Je ziet het toch niet. Waarschijnlijk hoor je het ook niet.

Hennie Schreef:

Zinloze, al 100 keer gemaakte opmerking.

er staat er toch eentje…

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner-r-series--id1864606.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=rolex&sortorder=0&maxAgeInDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&otherAttributesmore=1&otherAttributes=1215&urlSubpath=/rolex/index.htm&manufacturerIds=221

De meeste zijn automaten en dat is niet zo bijzonder als een handopwinder om te zien vermoed ik.

gr. Glenn

Glenn Schreef:

De meeste zijn automaten en dat is niet zo
bijzonder als een handopwinder om te zien vermoed
ik.

gr. Glenn

ík zie liever een mooie automaat dan een handopwinder en een glasbodem mag ik daarom ook graag zien!

@popma

Wat bedoel je? deze heeft toch ook geen transparante achterkant?

@glenn

Persoonlijk vind ik een handopwinder veel en veel mooier qua uurwerk. maar een automaat kan ook mooi afgewerkt zijn en heeft zeker zijn schoonheid.

Maar in het algemeen vind ik het zonde om een mechanisch uurwerk te verbergen.

xanderx Schreef:

@popma

Wat bedoel je? deze heeft toch ook geen
transparante achterkant?

aldus de advertentie wel, 't is nog een hollandse juwelier (Burger) ook die 'm aanbied en die zal wel weten…die zal 't wel niet voor de flauwekul in de advertentie zetten toch?!
/edit: helaas is er geen foto van de achterkant

Hennie Schreef:

Omega is ook een massaproduct en heeft wel achterruitjes. Er is weinig spannends aan een Rolex uurwerk, maar het is wel goed.

@popma

sorry, ziet het inderdaad in de advertentie staan. maar dit is niet origineel, ik meen dat rolex dit nooit af fabriek doet. Vandaar ook een beetje mijn vraag.

celini prince heeft een glas bodem

xanderx Schreef:

@popma

sorry, ziet het inderdaad in de advertentie staan.
maar dit is niet origineel, ik meen dat rolex dit
nooit af fabriek doet. Vandaar ook een beetje mijn
vraag.

Rolex doet dit ook niet bij de Sportmodellen, maar een zichtbodem is later wel te plaatsen door bepaalde horlogemakers.

xanderx Schreef:

@popma

sorry, ziet het inderdaad in de advertentie staan.
maar dit is niet origineel, ik meen dat rolex dit
nooit af fabriek doet. Vandaar ook een beetje mijn
vraag.

net nog op de site van Burger gekeken en daar staat ie ook als zijnde mét glasbodem.
dat het zo geleverd is, dat zal wel niet nee…kan me niet heugen dat Rolex met glasbodem levert.
maar ze zijn dus wel te krijgen :wink: en zal idd aftermarket zijn

@hcptdg

Thanks! Ik dacht dat ook gelezen te hebben!