Waarom horloge niet in duitsland kopen?

Dat moet ik helaas tegenspreken.
Ik heb een deal kunnen maken met een Certinadealer in Nürnberg(adverteerde via Chrono24)
Was €75,- goedkoper dan andere aanbieders in de buurt en gratis verzending.
Heb wel rechtstreeks onderhandeld…
Fijne ervaring…
Aan te bevelen…

Vergeleken met?

Op naar Duitsland !!!
:wink:

Ik woon in Nijmegen en kan dus gemakkelijk de grens over schieten maar ik vind het persoonlijk niks ondanks mijn Duits. Ik vind het prettig om in mijn favoriete winkel in het Nederlands geholpen te worden en het geld daar uit te geven. Daar heb ik dan ook iets meer voor over.
En is het 250 Euro op de catalogusprijs dan de Nijmeegse dealer? Dan zou ik in Nijmegen wat proberen af te dingen.

Als je wilt besparen dan moet je het verderop zoeken en laten verzenden en dan ook alle risico’s en ontbrekende (voor mij belangrijke)aankoopervaring accepteren.

Maar als voor jou de besparing zwaarder weegt…wie houdt je tegen?

Dan moet die éne favoriete winkel wel het merk voeren :wink: Mij maakt de beleving die een winkel toevoegt nada uit. Heb zelf goede ervaringen met een Duitse grijze handelaar (eerste keer het horloge ter plekke opgehaald en afgerekend) en voorts met een AD in Dresden. Niet naast de deur, dus alles telefonisch. Uitstekend contact en prima service, ook toen een horloge terug moest van mij, voor wat de meeste winkeliers waarschijnlijk als een vage klacht zouden bestempelen.

Ja, zo denk ik ook. Ik ga ook liever naar een nederlandse dealer, maar zoals @GMTplus1 al noemde klots het geld niet hoog tegen de plinten hier en daar waar ik kan besparen doe ik dat dan ook.

Het prijsverschil is bij beide op hun aanbieding niet op de catalogus prijs. zoals al eerder genoemd scheelt het 24% op de catalogus prijs tegenover 14%. En dat is best veel.

Het meeste is al gezegd. Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat in het algemeen Duitse ondernemers door hun spreekwoordelijke “Gründlichkeit” zeer corect zijn en bovendien zijn de rechten van de consument zeer goed beschermd in Duitsland.

2 likes

Exact!!!
Ik kan best begrijpen dat er iets bestaat van een favoriete winkel, maar ik zou er géén zaken kunnen/willen doen als ik daar niet het horloge van mijn keuze zou kunnen kopen.
En om nu de keuze van een horloge af te stemmen op een favoriete winkel zou mogelijk wat ver kunnen gaan…
Bovendien schaar ik me helemaal achter de uitspraken van enkele van mijn voorgangers dat het best aantrekkelijk kan zijn om een fors bedrag te kunnen besparen…

1 like

Geen idee. Gewoon doen.

Ik heb horloges uit Japan laten komen, ging ook goed. Op de extra BTW etc, na dan …

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Horlogefora voor en door liefhebbers. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.

1 like

BTW zit ook op alles wat je in Nederland koopt …

1 like

Ja. Maar … laat maar…

Als m’n favoriete lokale juwelier het horloge van mijn keuze kan leveren - en dan bedoel ik die ene waar ik kan binnenlopen om een paar horloges te passen zonder dat ze me behandelen als een schooier, en waar ik een bak koffie en een gezellig praatje voorgeschoteld krijg - dan gun ik 'm die €250 euro tov de oosterburen wel.

Maar ook alleen dán. Als het gaat tussen een willekeurige Nederlandse dealer en een goedkopere Duitse, dan zeg ik: fahr’n fahr’n fahr’n auf der Autobahn.

5 likes

Welke zoek je?
PM me maar kan ook Tag Heuer leveren
Groet

3 likes

Tja, chrono24 zit vol handelaren. Die moeten ervan leven, geven garantie, service enzo. Daar betaal je dan voor.

1 like

Helemaal waar.
In Nijmegen worden niet zo heel veel merken nieuw verkocht. Dan ben je aangewezen op 1 winkel maar wel een fijne winkel.
Het gaat in dit geval om Tag Heuer en dan kan ik me voorstellen dat je daarvoor graag naar “van Baal” in Nijmegen gaat.
Daar heb ik ook mijn Omega’s. Tag Heuer Carrera en Oris '65 en wat banden gekocht.

Kwaliteit, kennis en (na)service, koffie/praatje mag voor mij persoonlijk ook een prijs hebben. Ik kan er als terugkerende klant zelfs mijn banden laten inkorten van horloges die ik elders heb gekocht. Je wordt er altijd gelijk behandeld…ook als je niets koopt!
En iets valt er altijd wel af te dingen als je flappen op tafel legt. Misschien niet zoveel als de prijs in het buitenland maar dan hebben we het over oneerlijke concurrentie.
Maar nogmaals, het blijft persoonlijke keuze.

100% waar!

Ik zoek altijd naar Duitse zoekresultaten in google als ik een horloge online koop.

Scheelt soms aardig wat.

Had deze op t oog als beater voor in t nieuwe jaar.

1e is een Duitse aanbieder. En de onderste een Nederlandse aanbieder. (overal kosten ze in Nederland 450 Eu)

http://www.taucheruhren.de/new-classic-aqualand-jp2000-08e-5152.html

https://www.siebeljuweliers.nl/horloges/citizen/citizen-herenhorloge-promaster-marine-classic-aqualand-jp2000-08e-rubber-zwart?gclid=Cj0KEQiAnIPDBRC7t5zJs4uQu5UBEiQA7u5Ne12shhW1cQBRTcVXOtmVSk6MsjF1KWU016XVgssiKhwaAkd38P8HAQ

Gewoon doen dus, vooral als je meer gaat uitgeven zoals in jouw geval een verschil van 250 Euro! En de Duitse service en aftersales worden bij eventuele problemen 100% correct en snel naar tevredenheid afgehandeld.

Groeten,

Noel.

2 likes

Punte Arnhem Centrum toevallig?

Groeten,

Noel.