Mooie klokken! Heb de sunburst blauwe gehad en vond hem kwalitatief echt heel goed. Hij was voor mij echt net iets te grof/aanwezig op de pols. Had waarschijnlijk met het formaat en de hoeveelheid bling te doen. Desalnietemin zijn het topklokken met een fantastische stalen band.
Overigens begrijp ik dat gedoe met dat vlaggen niet helemaal? Is het verboden om meerdere accounts te hebben of zit het 'm in de naamswijziging? Ik zie namelijk wel vaker topics van “gewijzigde namen” voorbij komen en de reden waarom is volgens mij niet altijd helemaal legitiem.
Thanks Richard. Kan me goed voorstellen dat je de Aquis te grof vindt. Zoals ik ook schreef in mijn post had ie van mij ook wat kleiner gemogen. Er is een 39 mm versie maar helaas alleen in het zwart.
De oriëntatiefase is vaak het leukst. Ben benieuwd wat je keuze gaat worden.
@Wezel Gisteren heb ik een mail gestuurd naar de beheerders van de site. De reden dat mijn post direct gevlagd werd is omdat de algoritme vanwege de grootte dacht dat het reclame was. Is ie nu eigenlijk ontvlagd?
In het begin had hij een afwijking van precies 0 seconden over een hele week. Nu loopt hij in 48 uur al 15 seconden achter. Kan iemand me vertellen of dat normaal is voor een nieuwe automaat?
Kan het zijn dat de veer nu minder opgewonden is ?
Het SW200-1 uurwerk heeft niet echt een enorme gangreserve .
Ik kan me voorstellen dat dat invloed kan hebben op het achter lopen .
Mij nieuwe Aquis bleef netjes lopen dus normaal lijkt het me niet dat jouw horloge nu zo veel achter loopt .
0 seconde afwijking per week is ongeveer zo nauwkeurig als quartz. 15 seconden in twee dagen is bijzonder netjes. Zoals je weet is afwijking afhankelijk van meerdere zaken. Dit klinkt voor mij nog niet direct als een probleem.
Zover ik weet is de Aquis geen chronometer en dus is 7 seconden volkomen normaal, goed zelfs. De Seamaster die je hebt is volgens mij <5 seconden maar dit weet ik niet zeker.
Die 7 seconden zijn niet slecht inderdaad voor dat horloge maar is de plotselinge overgang niet opmerkelijk ?
Of het moet zijn dat hij in de div. posities veel verschil heeft zitten en nu anders wordt weggelegd / gedragen ?
Dank voor de reacties allemaal! De Aquis is inderdaad geen chronometer. Vanaf het begin van aanschaf leg ik het horloge 's nachts op z’n ‘rug’ zegmaar. Misschien ga ik experimenteren met andere posities om te kijken hoe hij dan loopt.
Dat vond ik ook het mooie van Tudor. Spullen destijds uit de stal van Rolex, maar werkpaarduurwekjes van bv eta. Degelijke kwaliteit voor een schappelijke prijs.
Nu zijn ze daar ook aan het inhoudelijk geslagen. Ben blij dat ik een oude Pelagos die een de meeste horlogemakers kunnen servicen en aan onderdelen kunnen komen waar nodig.
Dit heb ik ook gemerkt bij mijn IWC en Oris 65, die liepen opmerkelijk minder acccuraat bij lage gangreserve. Eens volledig opwinden en dan nog eens zien?
Ik ben nog wat terughoudend met handopwinden. Heb op diverse fora gelezen dat het niet heel goed schijnt te zijn voor het uurwerk (al wordt het anderzijds ook soms weer tegengesproken); wat dat betreft net de autobranche.