Ik ben een trotse eigenaar geworden van een leuk horloge. Foto’s zullen tzt volgen. Het betreft een heel mooi horloge ( even de spanning opbouwen ). Het is een automaat met datumaanduiding.
Waarom is de meeste datumaanduiding op horloges zo klein? Sommige merken hebben een vergrootglas maar de meeste niet. Of is dit een oude mannen vraag.
Het is een storend element vaak in de wijzerplaat, dus liever niet te groot?
Vaak nog veel te groot.
Zijn misbaar als kiespijn.
Meeste uurwerken zijn te klein om er grote schijven in te proppen…
Problematischer vind ik een te klein uurwerk met datum in een te grote kast, dan is ie en klein en staat ie naar binnen.
Ben nieuw hoe kan ik foto’s plaatsen? ik heb verscheidene merken gevonden met een grote aanduiding die erg mooi zijn.
Datum is maar een bijzaak. Op het moment dat je een leesbril moet gaan gebruiken is het moment aangebroken dat je de datum kunt missen als kiespijn.
Wel grote verschillen in prijsklassen!
Je hebt gelijk het zijn fikse prijsverschillen maar het zijn voorbeelden als het om grootte van de datum aanduiding gaat. Blancpain is een mooi horloge.
Dat zijn big dates.
Die gebruiken twee kleinere schijven met minder nummers.
Big date
Standaard datum
Kijk dat is een ijzersterke opmerking
Hier ligt het antwoord. Onder de wijzerplaat ligt de datumring v.v. een getallenreeks van 1 tm 31. Er is dus niet heel veel ruimte voor alles…
Ja, tijd voor een horloge zonder datum of een cyclops maar daar moet je van houden. Handig is het wel.
ik begin de laatste tijd me te storen aan de bubbel op de datum,
zelfs kijk ik uit naar horloges zonder datum, de echte dresswatch naar mijn mening.
en als er dan toch een datum op staat, liefst zo klein mogelijk dan, de meeste zullen er toch wel moeite mee hebben om deze af te lezen.
Dameshorloges vind ik helemaal een probleem om de datum te lezen.