Waarom is investeren in vintage horloge een NO GO onderwerp?

Het valt mij op dat het onderwerp “investeren in horloges” een NO GO onderwerp is op diverse fora. Het schijnt dat je alleen een horloge mag kopen ter eigen genot en als je er zat van bent dan verkoop je maar met verlies. Niemand wordt daar anders van. Kopen wat je leuk vind en niet zeuren lijkt het motto.

Nou, ik vind horloges altijd leuk en zeker nog leuker als ze iets in waarde stijgen en als ik de tijd er rijp voor vind dat ik ze dan kan verkopen zonder verlies en liefst natuurlijk met wat winst. Kan er ook nog eerlijk over zijn ook (en ik weet zeker dat er meer zo over denken).

Nu we dan toch bezig zijn:

Welk horloge gaat volgens jullie in waarde stijgen of blijft minumaal zn waarde behouden? Inclusief vintage watches uiteraard

Geen PFFFF reacties graag. Reageer dan niet en ga lekker Seikos kiekn (of John Deere trekkers)

10 likes

Pffffff.

43 likes

Eterna-Matics uit 1952 met ‘starfish patina’.

24 likes

:joy:

4 likes

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

5 likes

20191211_201818

10 likes

zei hij

Ik zou opschieten, hij is nu al weer 5 euro duurder geworden!!


Gratis plug! :point_up: :wink:

4 likes

Dit lijkt me echt een perfecte discussie voor het www.windeierenforum.nl

6 likes

Rolex of Omega en nog wat specifieke merk/type/periode horloges.
Maar, wat @Handavinci zegt !

2 likes

-0

Nu nog wachten op zijn reactie hier :joy:

1 like

-1000

:exploding_head:

Komt mede omdat de meeste fora ontstaan zijn door en voor liefhebbers.

Verder geen idee wat de ‘stijgers’ zijn, wellicht de Invicta pro duiker. Kijkend naar het enthousiasme van @SybrenAnne.

5 likes

Dat is wel een investering maar (nog) geen vintage… :blush:

2 likes

Maar inderdaad zoals Han in de podcast zegt, doe je huiswerk als je vintage koopt en koop een zo goed mogelijk exemplaar. En dat geldt niet alleen voor Rolex maar ook voor andere merken. Welke merken of types in waarde zullen stijgen of waardevast zijn is moeilijk te voorspellen. Wat ik vooral zou zeggen is volg verschillende types, kijk wat hip word en volg je buikgevoel. Soms kan van een bepaald model de prijzen opeens snel stijgen is mijn ervaring. Vraag raad maar neem niet alle adviezen te letterlijk want dan kan je achteraf wel eens vloeken.

1 like

Ik wou kermishorloges zoals Invicta uitsluiten van deze discussie :joy:

2 likes

Waarom zo’n ‘zuig’ onderwerp?
Dat is vragen om (negatieve) reacties daarop.

Gezien je profiel als vintage liefhebber en het feit dat je al langer dan 3 jaar lid bent weet je volgens mij heel goed hoe en wat.

Dat maakt dit topic voor mij een NO GO…
Deze gaat op negeren!! Pffff

5 likes

De grote merken kopen/tijdloos model nemen dan zit je denk ik altijd goed. Ik zou als ik zou investeren voor een mooie Datejust gaan.