Waarom is investeren in vintage horloge een NO GO onderwerp?

Als we dat als uitgangspunt zouden nemen dan zou dit hele forum niet eens bestaan. :shushing_face:

Niemand weet het, maar het is schaars op dit moment… dus wil iedereen het hebben.

Ik houd alleen niet van die ZKH geur… en ben meer van de kwaliteitszeepjes op natuurlijke basis.


Een slechte investering trouwens, na veelvuldig gebruik blijft er niks van over :joy:

3 likes

Een liefhebber koopt wat ie mooi vindt. Een handelaar zit over prijzen in.

2 likes

What about handelende liefhebbers… liefhebbende handelaren… vragen vragen

2 likes

Ja precies!

:thinking: Even nadenken hoe deze zit.

Een poging tot antwoord op de vraag van de TS:
Het probleem begint al bij de definitie van het woord investeren of beter gezegd dat wat de persoon die een horloge koopt onder investeren verstaat.

Als je investeren ziet als het aanschaffen van duurzame bedrijfsgoederen moet je niet met horloges beginnen.
En als je horloges uitsluitend/vooral koopt om er op de korte tot midden termijn winst mee te maken is het imo niet investeren maar gokken of aardiger gezegd speculeren.
En in het calvinistische Nederland is snel geld niet graag gezien, dus is speculeren met horloges een no go.

Als iemand echter het horloge van zijn (over)grootvader laat zien dat al een eeuwigheid in familibezit en daardoor inmiddels het x voudige waard is zullen alle reacties vol bewondering zijn.

2 likes

Nu heb je me wel nieuwsgierig gemaakt welke horloges jij hebt en/of op je wenslijst staan. :blush:

Als je wilt investeren in horloges dan moet je een horloge lekker veilig opbergen in een kistje. De fora trekken vooral liefhebbers. Liefhebbers dragen de horloges. Het kan ook deels samen gaan, maar investeringen wil je in principe niet voor eigen genot blootstellen aan onnodige risico’s.

Zo, dit topic is echt een topper vwb reacties en bovendien heb ik de nodige forum prijzen (sterren weet ik hoe het heet) ermee behaald! Dank allen!:raised_hands::raised_hands:

Want daar doen we het allemaal voor!!!

2 likes

Mee eens hoor, warrig! het is juist zaak om afstand te kunnen nemen :slight_smile: maar de beste meneer kan niet meer terugpraten dus we zullen nooit weten wat ie bedoelde!

1 like

Onderstaande reacties bedoel je zeker?

image

3 likes

Aan kwantiteit en opmerkingen over azijn geen gebrek. Heeft het je vraag beantwoord?

Clickbait en een trolgehalte. Zit je in de politiek of zo? Op voorhand alle ongewenste reacties nog uitsluiten ook.

Koop een Patek. Zit je bijna altijd goed :+1:

2 likes

Willem wat is beter: Invacta of Seiko. Of toch maar een Rado deze keer

Zeurtopic geworden