Waarom is investeren in vintage horloge een NO GO onderwerp?

ik lachte niet om het bis=vis gedoe maar om de hele vergelijking zelf. de bis=vis was zeker

Ik vind dat trouwens niet investeren, dat is gewoon iets met een winstje flipperen. Die dingen zijn meteen als je de winkel er mee uit loopt al meteen meer waard namelijk. Investeren is meer iets dat op de termijn in waarde groeit. Ik denk juist dat de gehypte rolex sport modellen wellicht helemaal geen goeie investeringen zijn. Die zijn nu erg in de mode en met torenhoge prijzen als gevolg. Wat gaat er gebeuren als wat anders meer in de mode raakt? :wink:

2 likes

Ik verkoop mijn aankopen hier op het forum niet met winst inderdaad. Als ik mijn kosten eruit haal, is dat al heel erg mooi. En als ik er geld op toeleg, dan is dat gewoon vergoeding voor het draagplezier. Geen probleem mee, zolang het niet te gek wordt.

Het is wat anders natuurlijk wanneer ik twintig jaar geleden een Speedmaster heb gekocht, en hem nu verkoop. Dat doe ik natuurlijk niet tegen de prijs van twintig jaar geleden. Maar de gemiddelde roulatiesnelheid hier ligt dik beneden de twintig maanden! :stuck_out_tongue:

(Maar mijn Speedmaster is nog geen twintig jaar oud, en ook niet te koop :wink: )

2 likes

even on topic:

ik vermoed dat de Universal Geneve Polerouter een goede investering is, mist je een goede op de kop tikt.
Uniek ontwerp, geliefd merk, zeldzaam en een tijdloze klassieker. De

Ik denk dat mijn Longines Ultra-Chron en Omega Seamaster 600 ook wel gestegen zijn in de afgelopen 15 jaar (ik weet het wel zeker). Maar die hebben allebei ook al twee maal onderhoud gehad bij Wesselink en Vreeker, dus als ik ze zou verkopen, speel ik waarschijnlijk quitte.

Maar ook die verkoop ik niet; ik ben er teveel aan gehecht, en bovendien komt de Longines uit mijn geboortejaar.

2 likes

Ik weet niet wat je probleem is, maar ik vind het nu al een onsympathiek topic.

Tsja. Je topic wordt er niet sympathieker op. Zou het aan de topicstarter kunnen liggen?

En Chinezen. :slight_smile: Op een serieuze noot: de nieuwe rijken zijn natuurlijk ook een doelgroep voor alles wat vintage of nieuw verkoopt.

Oh, ik vind het met winst kunnen verkopen van een horloge geen principiële no-no, hoor. Het is alleen een doodsaaie discussie die de revu al ad nauseam gepasseerd is.

Als je beleggingstips wilt zou ik voorstellen dat je met de directeur van een goedlopend pensioenfonds gaat praten, of wellicht met een Chimpanzee met een setje darts, die schijnen dat net zo goed te kunnen. Of je gebruikt de zoekfunctie even, dan krijg je die duizend topics die er al over zijn te zien.

Dus het is geen jaloezie, amice. Dat vulgaire geëmmer over geld trekt gewoon het niveau omlaag.

7 likes

Investeren??? Paar weken geleden had je antibacteriële zeep en mondkapjes moeten inslaan…

2 likes

28A3BDF2-6B26-4AA3-A91A-3EB610323142

1 like

Thijs heeft eventjes tijd om z’n centjes te tellen want geschorst. Was te verwachten.

4 likes

Ik mis Thijs.

9 likes

Mijn grootste zorgen bij vintage investeren zijn:

  • illiquide markt, relatief gezien
  • Hoge verkoopkosten en aankoopkosten
  • Je zit met een object dat onderhoud nodig heeft en tussentijds niks oplevert

Vastgoed is ook illiquide, kent hoge kosten en heeft onderhoud nodig. Maar dat levert wel huur op.

Kortom, er zijn betere en veiligere beleggingen.

3 likes

Zo, tis al laat. Ik ga nog even azijn pissen en dan naar bed. Welterusten.

3 likes

Mooi voorbeeld zijn de bubbleback modellen.

1 like

Pffffffffff.

Als je goed :eyes: kun je het zien :nerd_face: , in de koffiedik kijken :roll_eyes: :thinking::mage:image

1 like

Speculatie is geen investering.

3 likes

Pfffff…

1 like

Het lijkt op aandelen. Uiteindelijk zijn maar twee dingen belangrijk: aanschafprijs en verkoopprijs. Wat ze in de tussenliggende periode doen is eigenlijk nauwelijks van belang ( op wat dividend na) . Bij horloges kan je in de tussentijd nog wel plezier hebben, dat kan je zien als het dividend.
Mensen praten meestal wel over hun successen maar meestal niet over de missers, en de winst of verlies is pas bekend bij de daadwerkelijke verkoop.

2 likes

Wat is het nut van antibacteriële zeep bij een virus?

3 likes

Men voelt zich veiliger.