Waarom kies je voor een bepaald horlogemerk?

Van 1990 tot 1995 een tas vol horloges van de kermis. Was verslaafd aan die schuivers.
Van 2000 tot 2010 citizen duikhorloges die ik alleen met duiken droeg.
Van 2015 tot 2018 de hobby echt opgepakt met oris, alpina, iwc en rolex.
Vanaf dit jaar erg rolex gericht met de aankoop van oa een DD uit 2006.
Echter mijn smaak veranderd en zal blijven veranderen naar verwachting. Ook is de financiele situatie zo dat ik bijvoorbeeld een DD kan aanschaffen nu. Waar het heengaat weet niemand. Ps op dit moment nog alles in bezit maar ik ga horloges die geen emotionele waarde hebben en die ik niet mooi meer vind wel wegdoen.

1 like

Officieel 2019 denk ik… want toen ben ik na 20 jaar weer eens gaan horloge shoppen en liep snel tegen de polerouters aan. Prachtige dingen.

Welke UGs heb jij inmiddels?

1 like

ah, de kerstavatars mogen weer van stal, ik doe mee

1 like

Ik koop horloges die ik mooi vind, ik geef geen biet om wat anderen ervan denken.

3 likes

Leuk stuk! Wereld lijkt sindsdien niet heel erg veranderd :slight_smile:
Ook leuk, @watchagain en @MonsterT stonden samen al klaar met een snelle reactie :slight_smile:

2 likes

Je spelt ‘ik koop compulsief alles waar Seiko op staat’ verkeerd.

6 likes

Gelukkig verkoopt ie het grootste gedeelte ook weer, dus er is in de garage nog plaats genoeg. :wink:

1 like

vergeving schenken aan de schavuiten van het forum, wat is dat nou weer voor nonsens, dan is meteen de beer los, let maar op

1 like

Komt wel…:smirk:

Ik doe ook mee.

Ik hou het bij horloges van seiko. Nou ja ook zakhorloges. En vergat bijna de stopwatches. Oke je hebt gewoon gelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wel even inmiddels toch in 2020 en niet meer in de “seventy’s” ?

1 like

Dat is waar. Maar het draagt wel bij aan mijn beleving.

“Waarom kies je voor een bepaald horlogemerk?”

Mijn antwoord:
50% emotie
10% ratio ivm gebruik
40% budget

3 likes

Ik was eerst verzot op tag heuer als jonge(re) kerel…om dan te vallen voor omega. Prachtige kwaliteit. En dan na die eerste Rolex…man…ik weet niet wat het doet met een mens, maar ik krijg het elke keer warm als ik zo’n Kroontje omdoe. Ze zijn gewoon af… en de grail…mja…iedereen droomt wel van een nautilus zeker. Wat een uitstraling. En ‘veiliger’ dan zo’n Rolex om de pols. Waarom kies je daar dan voor. Geen idee. Het is gewoon het gevoel als het horloge om je pols hangt en je er naar kijkt. De fascinatie voor de ontwerper of de kwaliteit die gewoon ‘voelt’. Soms ook gewoon de eenvoud en ‘less is more’. Evengoed vind ik de el primero een dijk van een horloge en breitling te groot en te druk. Dus het heeft niets met behouden van waarde of duur of goedkoop. Just the feeling.

2 likes

Mooi?
Kwaliteit?
Betaalbaar?

In die volgorde

1 like

Ook ik ben bmw liefhebber :wink:

Ik kies wat ik op dat moment mooi vind, waar ik de centjes voor heb en wat voor mijn gevoel qua merkbeleving bij me past. Dat kan zomaar een incourant niche merk zijn of iets wat niet mainstream is.

Feitelijk zit er totaal geen logica of plan in wat ik koop. En ik zag dat het goed was.

1 like

Inmiddels heb ik meer met Mercedes hands : )
Soms beetje jammer van alle aandacht voor de penoze rondom deze twee merken, maar het blijven vooral verdomd goed gemaakte iconische modellen.

1 like