Een mechanisch horloge loopt meestal niet precies op tijd. Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze liever een horloge hebben dat iets te snel loopt dan iets te langzaam maar ik snap dat nooit zo.
Zelf wil ik dat mijn horloge max 1 minuut afwijkt. Mijn horloge loopt -9 sec per dag. Ik zet ‘m daarom 1x per twee weken op + 1 minuut en ik herhaal dit als ie 1 minuut achterloopt.
Ste hij loopt +9 sec dan zou ik dit ook kunnen doen (1x per twee weken op -1 minuut zetten), maar dan moet ik het uurwerk tegen de klok in draaien en dat is volgens sommige mensen niet goed voor het uurwerk. Nu hoef ik m slechts een tikje in de goede richting te geven.
Zijn er meer mensen die dit zo zien of zie ik iets over het hoofd?
Je bent liever te vroeg dan te laat.
Als ie voorloopt hoef je hem alleen maar even stop te zetten om gelijk te zetten.
Dit dus.
Liever te vroeg klaarstaan dan te laat komen.
Goed punt, maar Bij sommige uurwerken (7s26 bijv. kan dat niet).
Ik las te vroeg klaarkomen. Sorry!
Waar het hart van vol is…
Wil dat hij gewoon gelijk loopt.
Mij boeit het niet zo zolang hij maar gelijk loopt, is dat niet dan zet ik hem terug goed en klaar
Vind een uurwerk wat + loopt prettiger, zelfde redenen als hiervoor al benoemd.
Maakt mij niet veel uit. Ik heb liever een horloge dat 5 seconden per dag te langzaam loopt dan een die 25 seconden te snel loopt.
Zeker tegenwoordig kun je overal de tijd zien dus te laat komen is nauwelijks een risico. En verder is mijn leven zelden zo kritisch dat een minuutje vroeger of later wat uitmaakt.
Niet altijd. Als je te vroeg bij een klant ben wordt iedereen daar zenuwachtig omdat ze nog vanalles moeten doen.
Jawel hoor, met de zgn. back-hack. Poor mans hack wordt het ook wel genoemd. Dit is de minuutwijzer een beetje terugdraaien zodat de secondewijzer stil gaat staan. Al met al wel een gedoe als je dit dagelijks moet doen. Daarom ben ik na bijna 11 jaar overgestapt op quartz haha! Dan hoef ik hooguit een keer per maand een paar seconden te syncen met de atoomklok.
Goede tip dankjewel!
Die zooi moet spot on lopen. Mijn horloge waarmee ze master chrono dit en dat mee door je strot drukken, loopt 3.75 seconde per dag vooruit. Ik irriteer me daar dood aan. Goedkope troep.
Als er 150+ onderdelen in 'n uurwerk zitten, die ervoor moeten zorgen dat het mechanische uurwerk loopt en ze los van elkaar geproduceerd zijn, zal er altijd een tolerantie zitten in de onderdelen (bv. tandwielen die net op 99,5% aansluiten). 4 tot 6 seconden op 86.400 seconden over 24u is dan erg knap.
Mijn beste,
Idem dito.
Orologio Signaturis Temporis
Hangt van het uurwerk af, El Primero’s 400 bv hebben geen hacking seconds.
Dat is ook niks