Waarom Lilienthal Berlin beschouwd als plakmerk?

Op het forum is amper iets te vinden over Lilienthal. De reacties die er wel over zijn, zijn van mensen die het beschouwen als een plakmerk. Kan iemand mij helpen begrijpen waarom dat wordt gevonden? Want ik zie het niet als een catalogushorloge. Het is Made in Germany met een Miyota Quartz of Sellita automaat, en voor zover ik kan beoordelen is alleen de kast Asian made.
Ontwerp en assemblage worden door Lilienthal gedaan, iets waar een plakmerk mass-produced in Azië van een logo wordt voorzien.

De prijs is vriendelijk, vooral met de huidige -25 tot -50 procent korting op hun website. En er zitten een paar heel aantrekkelijk ontworpen klokken tussen.

Jullie mening? Horloges | Lilienthal Berlin

2 likes

Plakmerk

5 likes

Ja, oke. Maar waarom dan? Dat is mijn voornaamste vraag. Er zijn genoeg merken die niet als plakmerk worden gezien, maar wel met generieke Miyota, ETA of Sellita uurwerken worden gemaakt.

1 like

alles afgeprijsd, dan neem je jezelf niet serieus als “merk” honderden uitvoeringen van dezelfe genieke Aziatische kasten, bla bla verhaal “over ons” en op maandag nog een oude kortingsactie tot gister in een banner.

3 likes

Als je eerst even kijkt wat ze aanbieden… Ja het is Duits dus het komt uit het buitenland. De quartz horloges hebben een Zwitsers Rhonda uurwerk en de automaten een Zwitserse Sellita SW200.

Goedkope rommel zou ik het niet noemen. Aan de andere kant is het wel een modemerk dat ook tassen, brillen en mode accesoires aanbiedt.

Persoonlijk denk ik dat het prima horloges zijn en als je het mooi vind dan gewoon kopen en dragen. Wel rekening houden met het feit dat dit afschrijf kanonnen zijn.

5 likes

Verschrikkelijk

1 like

Dat dus, neem bijvoorbeeld een Laco basic pilotwatch, dat is ineens wel een horlogemerk met “heritage” waar ook gewoon een Miyota automaat in zit en waar ze dan ook nog Made in Germany in de rotor durven te graveren. Is gewoon dezelfde automaat als in mijn AliExpress flieger. Niks mis mee overigens dit uurwerkje.

5 likes

Let wel op dat veel kasten 42,5 mm zijn en door de dunne rand de horloges wellicht groot lijken op je pols. Ik denk dat je wel minimaal 18 cm polsomtrek moet hebben.

Toegegeven, deze zou ik best kunnen dragen.

14 likes

Kwestie van smaak, er zitten leuke ontwerpen bij en andere zijn ronduit lelijk. Maar dat heb je met alle merken. Als Geert @coffeecup het leuke horloges vind dan zou ik ze in zijn geval gewoon dragen. De kwaliteit lijkt me prima. Alleen rekening mee houden dat ze 2e hands weinig opbrengen.

Je kan veel zeggen van Rolex, maar ik kan me niet voorstellen dat als je er 1 mooi vindt, je ze niet allemaal tenminste ok gaat vinden.

Bovenstaand is een plakmerk. Laco heeft ook veel issues gehad over die miyota’s.

Niet voor een horlogeliefhebber. Het assortiment lijkt gebaseerd te zijn op ‘voor elk wat wils’. In de zin van veel verschillende kleurtjes. Soort Michael Kors-strategie

3 likes

Dat doet Hermes ook en die vind ik stiekem best hele leuke horloges leveren.

Hoe je het ook wendt of keert, als je dit leuke horloges vindt, moet je het vooral kopen en dragen en je absoluut niet gek laten maken door wat semi-anonieme zielen op een forum :wink:

4 likes

Welke issues heeft Laco daarmee gehad?

Gezeik over hun budgetlijn met japanse miyota’s. Die uurwerken zelf zijn prima, maar wat betreft heritage ligt dat lastiger.

Wie zeikt daar dan over?
Horlogeenthousiastelingen of snobs?

Ze hebben toch nooit proberen te verbergen dat ze die werkjes gebruikten…

8215 heeft wel de bekende Miyota stotter, dat schreeuwt echt budget. Ik zou mij daaraan storen, verder betrouwbaar of niet.

2 likes

:point_up:

Mensen die zeggen een Laco z’n heritage als wo2 pilot merk vernacheld door een japans uurwerk te gebruiken ipv een duits (of zwitsers) uurwerk als vroeger.

Ik vind alles te verdedigen… maar als je je heritage verkoopt dan is misschien wel handig om daar zoveel mogelijk binnen te kleuren.

1 like

Ik heb een horloge van Detomaso, net zoiets ook duits, plakmerk, maar best aardig ding om te dragen en best redelijk gemaakt

1 like

:grin:

Deze Rosalux viel me ook op, 30mm, voor dames bedoeld dus, maar best leuk.

1 like