en
=
Ik zie een link
en
=
Ik zie een link
Gewoon kopen als je het mooi vindt. Of het nu een plakmerk is of niet. En ga dan voor de quartz. Voor een automaat zou ik toch een ander wat bekender merk kiezen.
Ik ben er nog niet uit ĂČf ik het wil, al zitten er wel een paar aardige modellen tussen. Ik was nog in de ontdekkingsfase en vroeg me vooral af waarom mensen dit nu een plakmerk vinden, terwijl het niet zo is dat een (bijv) Meistersinger de wijzers in-house maken. Die vergelijking maak ik omdat dat merk ook geen heritage heeft en van één versie tig variaties bedenkt/âontwerptââŠ
Tot nu toe heb ik nog geen reactie gezien die me uitlegt waarom dit dan ineens wel een plakmerk is.
De 1 Original is nu maar 114,50 euro, daâs niet zo gek. En afschrijven is dan eigenlijk ook niet meer echt aan de orde.
Ja dat lees ik meer, maar niemand die me uitlegt wat ze verstaan onder de definitie âplakmerkâ. Ik zie in een plakmerk een Aziatische kast met generieke wijzerplaat waar je je eigen logo op kan laten drukken. Deze wijzerplaten worden in Duitsland gemaakt voor Lilienthal zelf.
Als Stowa dezelfde wijzers bij ScÀtzle&Cie inkoopt, bandjes bij Di-Modell koopt, en er een Sellita automaat in legt is het ineens wel gerespecteerd?
Niet flauw bedoeld maar ik begrijp gewoon niet wat en waarom. Nogmaals, ik ben er uberhaupt nog niet uit of ik er iets van ga kopen, maar er is gewoon weinig echt degelijke info van te vinden. En het wegzetten als plakmerk gaat er bij mij niet in.
Inmiddels op het watchuseek forum een uitleg gevonden die wat meer hout snijdt:
Lilienthal Berlin cleary is an entry level âlifestyleâ brand, designed in Berlin, Made in Germany.
- Quartz (Slimtech Ronda) and mechanical (Sellita for example)
- Dials made by SchĂ€tzle & Cie (not an unknown source, at least for some, like Stowa, Nomos, TenElevenNine, Swatch Group, Union GlashĂŒtte, Junkers)
- Straps sourced from Graf, Marburger and Di-Modell
- Assembled by Ermano in Pforzheim (some reviews speak of a Berlin based manufacturer but thatâ s nonsense, the office is based in Berlin)
- Their L1 was awarded the German Design Award and the iF Design Award. In 2017, the brand received the Green Product Award for its sustainability concept. The Zeitgeist Automatic âAll Blackâ model won the title of âWatch of the Yearâ in 2020. Some more design awards from 2022, even one from New York (someone in the US seem to know Lilienthalđ€)
- Annual output according to Armbanduhren Magazin in 2021: 30.000 which -imho- is an impressive figure for a brand founded on 2016.
I doubt that you could probably find same/similar models on Aliexpress for half their âdiscountedâ prices. Not with Dials from Schötzle & Cie, not with straps from Di-Modell or Graf. Not assembled in Germany, not with a collection of design awards. you will not find AliExpress watches on the Inhorgenta Jewellery and Watch Fair but Lilienthal Berlinđ.
Anyway, that being said a member here was right, I am indeed a fan of Sternglas and (not mentioned) FineWatchesBerlin.
Rolex ook niet, ahum En nog veel meer A merken. Het begrip âplakmerkâ vind ik ook discutabel en op hellend vlak. Want bijna alle Zwitserse merken zijn niet 100% in-house Swiss made. Slechts 60% van de onderdelen moet van Zwitsers fabricaat zijn. Anders mag er geen Swiss made opstaan. Alle merken die er gewoon een generieke Sellita of ETA 2824 inzetten zitten wat mij betreft op het randje van plakmerk. Overigens niet dat dit slechte uurwerken zijn.
Spreek voor jezelf
Ftfy dat is wat ze wel doen idd
Tja, wel jammer dit. Aan de andere kant kan de horlogeliefhebber ook van de echte merken modeartikelen kopen
In de automaten zit overigens een Ronda automatisch uurwerk
Sjaaltjes, petjes, zonnebrillen, toilettasjes, pennen waar een Rolex kroontje opstaat
Omdat daar geen definitie voor is.
Voor mij is de definitie van een zgn. âplakmerkâ, een bedrijf of een horlogemaker/juwelier die bij Piet een kast koopt, bij Arie een uurwerk, bij Kees een wijzerplaat, dit assembleert en dan een of zijn eigen bedachte naam er op plakt.
De kwaliteit van de diverse onderdelen bepaalt of het troep is of begerenswaardigâŠ
Volgens mij wil jij gewoon horen dat dat Lillianthal de shit is.
Ik denk niet dat je een eenduidige definitie van plakmerk gaat krijgen. Wat ik denk dat een plakmerk is, is een merk dat vrij generieke designs uitpoept, geen eigen heritage heeft om zich op te beroepen en eventueel geen eigen fabriek/assembly heeft maar elders inkoopt.
Veel van de designs van Lillianthal zijn generieke minimalistische designs die je 100 miljoen keer ziet voorbij komen. Er zitten weinig eigen of bijzondere ontwerpen bij. Verder bestaan ze sinds 2015 oid, en hebben geen heritage. Of ze die horloges zelf maken, ik weet het niet.
Mij laten ze iig totaal koud.
Dat is zo ongeveer elk horlogemerk behalve Seiko en Rolex dan
en Citizen en Casio.
Die Japanners doen het zo slecht nog niet.
Haha, mooie aanname. Maar nee hoor, ik ben gewoon wat aan het rondkijken. Ik zie dat mensen een heleboel âvindenâ maar dat niet onderbouwen.
Dat doe ik wel nu ik erachter kom waar zij alle spulletjes inkopen, en dan krijg ik meteen het stempel âje wil naar de mond gepraat wordenâ. Nee, dat wil ik niet. Ik zoek gewoon naar wat meer info, maar bedankt voor je uitgebreidere uitleg.
En Citizen en Casio dan.
En Squale!
Qua eigen ontwerp dan, minder qua eigen techniek.
Dat is zo ongeveer elk horlogemerk behalve Seiko en Rolex dan
en Citizen en Casio.
En nog een paar, maar idd. dat kun je wel zeggen
En het wegzetten als plakmerk gaat er bij mij niet in.
Kijk, bij dit zinnetje zijn we al klaar toch?
Financieel risico is zo goed als nul.
Kopen maar als je het mooi vind toch?
Wat betreft plakmerk ja of de nee.
Het schuurt er heel dicht tegenaan.
Maar dat hoeft de pret niet te bederven.
En het wegzetten als plakmerk gaat er bij mij niet in.
Kijk, bij dit zinnetje zijn we al klaar toch?
Zet er het woord âongefundeerdâ, of âzonder onderbouwingâ bij en je hebt de context van de zin te pakken
Nu onderbouwd danâŠ
HET SCHREEUWT GEWOON CHINESE ROMMEL KEREL!
KOOP DAN!
Nadat hij 2000 zweefvluchten had gemaakt raakte hij in 1896 zwaargewond bij een mislukte zweefvlucht en stierf de volgende dag. Lilienthal zou op zijn sterfbed de memorabele woorden: âOpfer mĂŒssen gebracht werden!â (âOffers moeten worden gebracht!â) hebben gesproken.
Oh ja, plaatje voor de sfeer