Lekkere positie van de datum.
Het werd inderdaad een beetje droog met alleen maar tekst. Die eerste, is dat een Berlijnse Muur variant? Nov.89?
Benieuwd uit welke Asian Catologus ze die gekozen hebben
Klopt helemaal.
Daar ging mân kruidkoek
Een GMT Batman bijvoorbeeld vind ik knetterdruk met een veel te dikke bezel. Maar dat is mijn âOff-Topicâ meningâŠ
Het feit dat ze 11 modellen verkopen in zo verschillende kleuren en daarnaast ook fijn brillen tassen etc zegt eigenlijk al genoeg⊠Plakmerk
Modemerk dus. Net als Daniel Wellington en consorten.
Niks mis mee overigens. Lekker dragen als je het mooi vindt.
Otto maakte er wel werk van inderdaad. Zo had hij een 15 meter hooge take off heuvel laten aanleggen. Ook in de toestellen volgens het zwaarder dan lucht principe stopte hij veel geld. Zijn ontwikkelingen zijn van essentieel belang geweest voor de realisering van de luchtvaart. Hij trok bij deze heuvel veel bekijks. De heuvel is nu omgebouwd tot park en jazeker, het Lilienthal park bij Berlijn.
Nope, een Sellita SW200, niks mis mee. Quartz is Ronda, ook niks mis mee.
Hoezo geen heritage
Dat dus, alleen niet meteen doorverkopen want dan ben je ineens heel veel geld kwijt.
Japans of Duits, dat was toendertijd allebei helemaal fout.
Net echt iets voor de Duitsers om trots op te zijn
Laco is/was een duits merk he, die gebruikten toen ook (met name) duitse uurwerken.
Klopt beide zie ik nu. Die van mij (eerste serie iig) heeft een Ronda (staat zelfs nog op de site, vandaar) maar de nieuwe hebben een sw200. Beiden gelijk dus
Ze worden in Duitsland geassembleerd door Ermano met verschillende Duitse onderdelen (o.a. wijzerplaat, wijzers, âŠ). Ontwerpen zijn zeker wat generisch maar ook eigen, dus een echt âplakmerkâ is het al zeker niet.
Het is een nieuwe speler zonder voorgeschiedenis die sterk inspeelt op wat er in de mode is. Niks mis mee, maar traditioneel liggen dat soort merken gewoon niet goed in de markt bij âliefhebbersâ. Ik heb er eentje gekregen als cadeau en het is voor de prijs zeker een prima horloge, niks mis mee en degelijk in elkaar gezet. Aan de afwerking van de kast en de printkwaliteit van de wijzerplaat merk je wel dat ze een stapje hoger staan dan Daniel Wellington bijvoorbeeld.
Ik zeg in 1 van mijn replies hierboven dat het geen plakmerk is maar er wel erg dicht tegenaan schuurt.
Heel toevallig werdt Junckers ook genoemd.
Daar zou je hetzelfde van kunnen zeggen. Vind ik althans want ik heb er 1 gehad.
Wijzerplaat en wijzerset zal wel uit Duitsland komen verder is het in Duitsland geassembleerd.
Allemaal niks mis mee als je het mooi vind maar het zit nou eenmaal in een ondercategorie wat horlogerie betreft. Daar is geen ontkomen aan.
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat een liefhebber dit niet zou moeten kopen.
Mijn reply met hoofdletters is meer humoristisch bedoeld aangezien er al een mening gevormd was waar niet aan getornd kon worden.
Vraag dan niks denk ik dan en koop gewoon wat je mooi vind zonder per sé positieve bevestiging of een onderbouwing van de term plakmerk van een forum te verwachten.
Made in Germany
Ik geloof er geen knijt van, lijkt me gewoon massaproductie uit China die handig gebruikt maakt van een legaal hiaat.
Het âMade in Germanyâ logo is geen wettelijk beschermde term , wat betekent dat het vaak moeilijk is om te achterhalen hoe Duits een âMade in Germanyâ product eigenlijk is. Theoretisch kunnen fabrikanten producten als âMade in Germanyâ aanduiden, ook al zijn ze grotendeels in het buitenland geproduceerd.
Absoluut niet, maar dat heb ik al meerdere keren weerlegd hierboven.