Andere merken willen geen geld verdienen dan? Die doen het allemaal voor de passie? Het is zeker een meer design gericht merk met wat minder aandacht aan de tecgnische aspecten, maar daar is op zich niks mis mee. Als ze puur geld wilden printen zouden ze geen onderdelen laten maken in Duitsland en de assemblage ook uitbesteden naar het buitenland.
Ter verduidelijking: Ik zie een duidelijk verschil bij merken die me wel aanspreken. Ja natuurlijk willen die ook geld verdienen, maar dan wel door een product te vermarkten waar ze zelf vierkant achter staan.
Je klinkt trouwens een beetje verontwaardigd. Staat mijn observatie je zo tegen? Dat mag hoor, zo belangrijk is dit niet lijkt me ![]()
Nee hoor, dat was zeker ook niet de bedoeling. Ik vind het vooral een beetje een vreemde conclusie eigenlijk. Hoe zie je aan de catalogus van een merk dat ze producten verkopen waar ze niet helemaal achter staan? Ik denk niet dat er nog veel merken zijn buiten hele kleine operaties waar er nog echt vanuit passie gewerkt wordt.
Ach, ik krijg gewoon de bibbers van die industrie met hoge kortingen en ingekochte awards. Het is net alsof het aan de man brengen van een product een grotere kunst is dan een mooi product maken. Je mag dat vreemd vinden hoor. Ik vind het vreemd dat je mijn conclusie zo vreemd vindt.
Geen Lilienthal om mijn pols in ieder geval!
Noem mij dan cynisch, maar ik ken geen enkel merk dat nog puur vanuit passie werkt. Voor elk merk met aandeelhouders is het verkopen van product inderdaad de hoofdzaak.
Ik heb zo ook mijn bedenkingen bij de moderne marketing technieken maar goed, dat spelletje wordt onderhand door zowat iedereen gespeeld.
Ik noem je cynisch!
Momenteel ben ik tot mijn eigen verrassing erg in de ban van Squale horloges! Daar zie ik naast prachtige en goed gemaakte horloges ook een enthousiaste fan base, en herkenbare productlijnen; ook een solide dealer netwerk. Tuurlijk moet daar de schoorsteen roken! Maar dit is wel een voorbeeld van een merk waar ik wel enthousiast over ben! De producten dragen de rest!
Dat vind ik dan een beetje een zombie merk dat erg graag publiciteit zocht via een zekere youtuber die niet bekend staat om zijn kennis van zaken. Ze hebben zich ook gelanceerd via een homage die wel erg dicht tegen een Sub aanzat… Zoals ik al zei, cynisch… ![]()
Desondanks staat een 60 atmos nog wel op het verlanglijstje.